Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40005
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 جولای 2022 - 19:26 |

اعلام وضعیت اضطراری در پرتغال در پی آتش سوزی گسترده

اعلام وضعیت اضطراری در پرتغال در پی آتش سوزی گسترده

آتش سوزی گسترده در پرتغال این کشور را وادار به درخواست کمک از اتحادیه اروپا کرد.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، چندین آتش سوزی در بخش‌هایی از پرتغال رخ داده است و ماموران اطفای حریق تلاش می‌کنند این آتش سوزی را مهار کنند. تا اکنون در این آتش سوزی یک منزل مسکونی طعمه حریق شده است و چندین منزل مسکونی دیگر نیز تخلیه شده اند.

یکی از ساکنان محلی گفت: این آتش سوزی خیلی ناگهانی رخ داد و دود زیادی همه جا را فراگرفت و ما نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.

مقامات می‌گویند گرمای شدید هوا در روز‌های آینده اوضاع را بدتر خواهد کرد و در اقدامات احتیاطی چندین روستا تخلیه شده اند.

به دنبال این اخبار و به دلیل گرمای شدید، دولت پرتغال در این کشور «وضعیت اضطراری» اعلام کرد.

این گزارش می افزاید ۲۸۰۰ نیرو روز یکشنبه در حالی برای مهار رشته آتش سوزی‌های جنگلی که پرتغال را فرا گرفته است بسیج شدند، که موج گرمای شدید دولت را بر آن داشت با اعلام «وضعیت اضطراری» سازوکار امدادرسانی را تقویت کند.

بزرگترین کانون آتش سوزی از روز پنجشنبه در منطقه اورم Ourém در مرکز کشور واقع است و نزدیک به ۷۰۰ مامور اطفای حریق برای مهار آن بسیج شده اند.

یکی از ساکنان منطقه به خبرگزاری فرانسه گفت آتش به ۵۰ متری آخرین خانه روستا رسیده است. تپه‌های بالا دست همه در آتش سوختند.

آتش سوزی که بر اساس ارزیابی‌های اولیه، دست کم یک هزار و ۵۰۰ هکتار پوشش گیاهی را نابود کرد، تا اکنون دست کم دو خانه را نیز تخریب کرده است.

۴۵۰ نیروی دیگر نیز از روز جمعه برای مهار آتش سوزی دیگری در منطقه پومبال بسیج شده اند.

آتش سوزی‌های روز‌های اخیر به زخمی شدن ۴۰ مامور اطفای حریق و مردم محلی منجر شده است، اما بیشتر آسیب دیدگان که علائم مسمومیت یا بی حالی داشتند، سرپایی در محل تحت تداوی قرار گرفتند.

برای سومین روز پیاپی، نیروهای اطفای حریق مجبور شدند با بیش از ۱۰۰ آتش سوزی تازه شروع شده در کشور مقابله کنند، آن هم در شرایطی که اوج گرما هنوز فرا نرسیده است. در حال حاضر دما در برخی نقاط به ۴۴ درجه سانتیگراد رسیده است و سازمان هواشناسی پرتغال پیش بینی می‌کند افزایش دما تا اواسط هفته آینده ادامه یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.