Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40033
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 جولای 2022 - 20:21 |

افشای پیام صوتی سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی و نگرانی او از پراکندگی صفوف طالبان و پیشروی مقاومت

افشای پیام صوتی سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی و نگرانی او از پراکندگی صفوف طالبان و پیشروی مقاومت

یک پیام صوتی از ملا محمد یعقوب سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی در شبکه‌های اجتماعی افشا شده که در آن ملا یعقوب از پراکندگی در صفوف این گروه گلایه می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، او در این پیام صوتی از پایین آوردن پرچم طالبان در ولسوالی خوست و فرنگ ولایت بغلان توسط جبهه مقاومت ملی افغانستان ابراز نارضایتی می‌کند.

ملا یعقوب می‌گوید: “در دره خاوش ولسوالی خوست و فرنگ چند نفر از بغاوتگران آمده بودند، بیرق را پایین کشیده بودند و آوازه هم شده بود که ما این ساحه را از دست مجاهدین گرفته‌ایم.”

او در ادامه می‌گوید: “در حالی که مجاهدین خود ساحه را تخلیه کرده بودند و هیچ‌کس در ساحه نبود.”

جبهه مقاومت ملی افغانستان روز پنجشنبه، ۱۶ سرطان اعلام کرد که سچی بالا و سچی پایین ولسوالی خوست ولایت بغلان را “از چنگال طالبان آزاد کرده و تلفات سنگین بر این گروه وارد کرده‌ است.”

همزمان ویدیویی هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که در آن جریان پایین آوردن پرچم امارت اسلامی به دست مردان مسلح دیده می‌شد.

جبهه مقاومت ملی افغانستان در ویبسایت رسمی‌اش گفته بود که “طالبان از این مناطق فرار کرده و نیروهای جبهه مقاومت ملی جابجا شدند.”

ملا یعقوب در این فایل صوتی می‌گوید جنگجویان این گروه به “بزرگان” این گروه اطمینان می‌دهند که در ساحه حضور دارند، اما یکی‌شان در ساحه حاضر نمی‌باشند.

او به مخاطبانش در این نوار صوتی تأکید می‌کند که افراد این گروه را “متوجه بسازند” که به گونه درست “اطاعت” کنند و متوجه مسئولیت‌های خود باشند.

سرپرست وزارت دفاع گلایه می‌کند که با آمدن عید، یکی به طرف خانه خود می‌رود و دیگری “سودای حج” در سر دارد.

ملا یعقوب می‌گوید: “اگر عید در مسافری بگذرد هم پروا ندارد و ما باید مناسبت‌هایی مثل عید را بخاطر مسئولیت‌های خود بگذاریم [تجلیل نکنیم.]”

احمد مسعود: نیروهای مقاومت بیش از ۳ هزار نفر است.

موج تازه‌ای از فشارها علیه غیرنظامیان

همزمان با انتشار فایل صوتی ملا یعقوب در شبکه‌های اجتماعی و به دنبال پایین کشیده شدن پرچم  امارت اسلامی در دو منطقه سچی بالا و سچی پایین ولسوالی خوست، موجی از بازداشت در این ولسوالی به راه افتاده است.

یک روز بعد از پایین آوردن پرچم امارت اسلامی در این دو منطقه، طالبان به بازداشت گروهی مردان این ولسوالی دست زدند.

منابع مردمی از ولسوالی خوست ولایت بغلان گزارش دادند که نیروهای امارت اسلامی  روز جمعه، ۱۷ سرطان ۱۲نفر از مردان این ولسوالی را “خودسرانه بازداشت کردند.”

این منابع می‌گویند ۲ نفر از بسته‌گان یک زندانی که برای پرسیدن وضعیت صحی و دلیل بازداشت به مقر ولسوالی امارت اسلامی رفته بودند، نیز دستگیر شده‌اند.

در رویدادی دیگر، منابع محلی تأیید کردند که ضیاالحق راید، کارمند محلی سابق وزارت مالیه در این ولسوالی بعد از سه روز شکنجه در زندان امارت اسلامی، تیرباران شده است.

جسد این جوان روز شنبه، ۱۸ سرطان به خانواده‌اش تسلیم و عصر همین روز در ولسوالی خوست به خاک سپرده شد.

بامداد دوشنبه، ۲۰ سرطان همزمان با دوم عید اضحی نیز طالبان یک غیرنظامی به نام سیدامان عثمانی را در قریه سچی بالای ولسوالی خوست ولایت بغلان تیرباران کردند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.