Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 40276
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 21 جولای 2022 - 21:54 |

امضا سه پروتوکول همکاری سه جانبه توسط شرکت برشنا

امضا سه پروتوکول همکاری سه جانبه توسط شرکت برشنا

شرکت برشنا می گوید پروتوکول همکاری در مورد پروژه تاپ میان شرکت برشنا ، انرژی ترکمن وشرکت چارلیک امضا شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دفتر نشرات و ارتباط عامه شرکت برشنا امروز با ارسال خبر نامه یی نگاشته است، نشست سه روزه به رهبری ملا محمد عیسی ثانی، رییس اجرایی شرکت برشنا ، دردی الیاسف، رییس انرژی ترکمن ترکمنستان، میر آرتکوپ، رییس پروژه های برق بین المللی در مسیر ترکمنستان_افغانستان _ پاکستان، و همچنین رئیس اجرایی شرکت چالیک ترکی که در کابل برگزار شده بود پایان یافت .

در این نشست در مورد پروژه خط انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت در مسیر اندخوی – شبرغان – پلخمری تصمیم گرفته شد که طرف ترکمنستان پیشنهادات مالی و فنی را تا چند روز آینده برای بررسی به شرکت برشنا ارسال کند و شرکت برشنا بر اساس پیشنهادات پس از تایید مراجع بالاتر تصمیم خود را اتخاذ خواهد کرد.

در خبر نامه یاد آور شده است در این نشست در مورد پروژه برق ترکمنستان ، افغانستان و پاکستان (تاپ ) به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مورد موضوعات مربوط به کمک های بین المللی برای پروژه های یاد شده گفتگو شد.

همچنان رهبری شرکت برشنا در مورد پروژه سب استیشن نورالجهاد در ولایت هرات با ترکمنستان گفتگو کرده و در مورد پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تحویل تجهیزات اطلاعات را به اشتراک گذاشته است که این پروژه تا یک هفته آینده آغاز می شود و پس از تکمیل، ۱۰۰ میگاوات برق از ترکمنستان به ولایت هرات وارد می شود.

رئیس انرژی ترکمنستان (ترکمن انرژی) اطمینان داد که پیشنهادات شرکت برق افغانستان را با رهبران حکومت خود در میان گذاشته و نتایج را در نشست های آینده با رهبری شرکت برق افغانستان در میان خواهد گذاشت.

در پایان این نشست سه روزه پروتوکل های مشترک بین شرکت برق افغانستان، ترکمن انرژی و شرکت چالیک ترک به امضا رسید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.