Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40377
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 26 جولای 2022 - 20:45 |

ترانزیت گازوئیل از خاک ایران برای یک ماه به افغانستان آزاد می شود

ترانزیت گازوئیل از خاک ایران برای یک ماه به افغانستان آزاد می شود

محمدمهدی جوانمرد قصاب، مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: بنا به درخواست مکرر مقامات امارت اسلامی ترانزیت گازوئیل از خاک ایران به مدت یکماه به افغانستان آزاد شد.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، وی گفت: از شنبه ۸ مرداد ماه تا ۷ شهریور ترانزیت گازوئیل بنا به درخواست‌های مکرر مقامات دولت امارت اسلامی با رعایت شرایط قبلی از جمله عدم ترانشیت در داخل خاک ایران آزاد خواهد شد.

جوانمرد قصاب توضیح داد: ترانزیت گازوئیل از هر کشوری از خاک ایران به مقصد افغانستان طی مدت مذکور آزاد خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از این یکماه اگر تمام شرایط فراهم شود و تولید داخلی در ایران به حد مطلوبی برسد، در حال برنامه‌ریزی برای تامین سوخت در کشور افغانستان هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تولید شرکت‌های داخلی را در حوزه سوخت افزایش دهیم، تاکید کرد: برنامه ریزی انجام شده تا در صورت تحقق شرایط کلیه نیازهای سوخت افغانستان از طریق ایران تامین شود.

این مقام ایرانی همچنین در خصوص پرداخت بدهی از سوی افغانستان نیز گفت: هماهنگی‌های در این زمینه صورت گرفته و امارت اسلامی موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده و منابع آن نیز مشخص شده است و این کار در حال طی کردن روال قانونی خود است.

وی گفت: امارت اسلامی تاکنون یکسری از بدهی خود را پرداخت کرده و قرار است این رویه ادامه داشته باشد.

جوانمرد قصاب اظهار داشت: با توجه به اتفاقات رخ داده اولویت ما در حال حاضر توسعه روابط اقتصادی با افغانستان و کمک به مردم این کشور برای افزایش درآمد است و تمام کارها را در حال رصد هستیم تا همه چیز به صورت صحیح رخ دهد.

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در کشور افغانستان در پایان اظهار داشت: به رغم قطع کمک های خارجی به افغانستان و ما باید در این شرایط هم سهم خود را از بازار این کشور حفظ کنیم و هم به مردم این کشور کمک کنیم و تاکنون طالبان در این زمینه تجاری مشکلی را به وجود نیاورده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.