Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40060
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 12 جولای 2022 - 22:31 |

جزئیات جدید از جنایات نظامیان بریتانیا در افغانستان

جزئیات جدید از جنایات نظامیان بریتانیا در افغانستان

نتایج یک تحقیق نظامی تازه فاش کرده که یک واحد نیروهای ویژه بریتانیا طی یک مأموریت ۶ ماهه در افغانستان ۵۴ نفر را به طور غیرقانونی کشته‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،  ژنرال “مارک کارلتون اسمیت” رئیس سابق نیروهای ویژه‌ انگلیس در مورد قتل‌های غیرقانونی مطلع بوده، اما مدارک را به پلیس نظامی سلطنتی این کشور منتقل نکرده است.

شماری از اعضای نیروهای ویژه بریتانیا تأیید می‌کنند در عملیات این یگان برای “کشتن یا دستگیری” در هلمند طی سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۱ شاهد کشته شدن افراد غیر مسلح در حین حملات شبانه بوده‌اند.

نیروهای ویژه بریتانیا برای توجیه قتل افراد غیرمسلح در کنار آنها سلاح قرار می‌دادند.

این نظامیان همچنین می‌گویند نیروهای ویژه بریتانیا برای کشتن افراد با یکدیگر رقابت می‌کردند و اسکادران جدید تلاش داشت تا کشته‌های بیشتری را در مقایسه با اسکادرانی که جایگزین آن شده بود، به ثبت برساند.

گزارش اضافه می‌کند، ایمیل‌های داخلی نشان می‌دهد افسران در بالاترین سطوح نیروهای ویژه از نگرانی در مورد قتل‌های غیرقانونی احتمالی آگاه بودند، اما باوجود الزام قانونی دراین‌باره به پلیس نظامی گزارشی نداده‌اند.

نیروهای برخی دیگر از کشورهای عضو ناتو در افغانستان نیز طی دودهه‌ی اخیر، متهم به ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان شده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.