Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40030
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 جولای 2022 - 20:08 |

جوزف بورل: ما در جنگ روایت ها درباره اوکراین برنده نیستیم

جوزف بورل: ما در جنگ روایت ها درباره اوکراین برنده نیستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی که در تارنمای این اتحادیه منتشر شده، گفت: دیدگاه کشورهای اروپایی درباره عملیات ویژه روسیه به اوکراین، هنوز در میان کشورهای عضو گروه ۲۰ غالب نیست.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اجلاس اخیر وزرای خارجه “گروه ۲۰” زوایای متفاوتی را از شرایط اوکراین به تصویر کشیده است، گفـت: ما در جنگ روایت ها درباره اوکراین برنده نیستیم.

بورل در رابطه با پایان نشست وزریران گروه ۲۰ که در اندونزی برگزار شد، در حساب توییتری خود نوشت: “نبرد جهانی روایت‌ها پیرامون اوضاع اوکراین در جریان است و ما تاکنون در این خصوص پیروز نشده‌ایم.

البته اتحادیه اروپا باید با روشن کردن اینکه چه کسی مسئول تجاوز و در نتیجه مسئول عواقب آن است، به رد دروغ‌های روسیه و تبلیغات نظامی آن ادامه دهد.”

وی یادآور شد که در ماه مارچ، ۱۴۰ کشور از جمله اعضای گروه ۲۰ بااقدام نظامی روسیه در اوکراین مخالفت کردند، با این حال، نظرات در خصوص اقدامات قابل قبول در این رابطه و پیامدهای بحران متفاوت است.

رئیس دیپلماسی اروپایی افزود: بسیاری از آنها درباره وضعیت کنونی مطمئن نبوده و مایل نیستند طرف اوکراین را بگیرند، برای اینکه این امر منافع ژئوپلیتیکی آنها را به خطر می‌اندازد.

اجلاس وزرای خارجه گروه ۲۰ هفتم و هشتم جولای در بالی اندونزی برگزار شد و”سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه نیز در آن حضور داشت و در حاشیه این اجلاس، نشست‌های دوجانبه‌ای را با وزرای خارجه گروه ۲۰ برگزار کرد.

گفتنی است روسیه در ۲۴فبروری عملیات ویژه نظامی را در اوکراین آغاز کرد و آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس و شماری دیگر از کشورها با اعمال تحریم علیه مسکو و افزایش تأمین سلاح برای کی‌یف پرداختند.

مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.