Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40047
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 جولای 2022 - 9:27 |

حمله اوکراین به شهر خرسون با سلاح آمریکایی

حمله اوکراین به شهر خرسون با سلاح آمریکایی

منابع محلی بامداد سه‌شنبه از حمله موشکی نظامیان اوکراینی به منطقه «نووا کاخوفکا» واقع در استان خِرسون خبر دادند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری آر تی و دیگر رسانه های خبری جهانی؛ اداره نظامی مدنی خرسون اعلام کرد که نیروهای اوکراینی با استفاده از سامانه موشک‌انداز متحرک (HIMARS) ساخت آمریکا به این منطقه حمله کردند.

به گفته منابع خبری در نتیجه این حمله، انبارهای حاوی «پتاسیم نیترات» که جزو مواد اولیه ساخت پیشرانه موشک است، هدف قرار گرفته و انفجار مهیبی رخ داد.

به گفته «ولادیمیر لئونتیف» رئیس اداره نظامی-مدنی خرسون، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی نزدیک این انبارها به شدت آسیب دیده و تلفات جانی گزارش شده است.

لئونتیف به اسپوتنیک گفت که حمله اوکراینی‌ها به نووا کاخوفکا، منجر به کشته‌شدن چندین نفر و زخمی‌شدن ده‌ها تن دیگر شده و «به معنای واقعی کلمه» صدها آپارتمان مسکونی را تخریب کرد.

هشدار شدید پوتین به غرب

وی توضیح داد: «طبق اطلاعات اولیه، این‌ها موشک‌های فوق دقیق آمریکایی هیمارس بودند. آنها عامدانه به مرکز شهر صلح‌طلب نووا کاخوفکا شلیک شدند».

این مقام نظامی همچنین افزود: «ما همچنان در حال دریافت مجروحان از منطقه هستیم، آمبولانس‌ها مستمر در حال کار هستند، تا اواسط روز فردا تعداد قربانیان را متوجه می‌شویم. ده‌ها مجروح، صدها آپارتمان، صدها نفر به معنای واقعی کلمه ویران شدند. تشخیص کشته‌شدگان در چنین آتش‌سوزی‌هایی بسیار دشوار است».

مقامات محلی نوا کاخوفکا نیز می‌گویند که تعداد دقیق قربانیان حمله اوکراین به شهر باید با فرا رسیدن صبح سه‌شنبه بررسی و اعلام شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.