Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40388
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 جولای 2022 - 8:25 |

دیدار ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای امارت اسلامی با هیئت علمای پاکستان به ریاست مفتی محمد تقی عثمانی

دیدار ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای امارت اسلامی با هیئت علمای پاکستان به ریاست مفتی محمد تقی عثمانی

ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای امارت اسلامی افغانستان با هیئت علمای پاکستان به ریاست مفتی محمد تقی عثمانی، در قصر گلخانۀ ارگ دیدار کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،  در این دیدار، مفتی محمد تقی عثمانی در صحبتی گفت: قبلاً اراده داشتیم که بیاییم، اما با توجه به مصروفیت‌های شما، سفر ما به تأخیر افتاد.

وی از حاکمیت نظام اسلامی در افغانستان ابراز خرسندی کرد، برای تحکیم بیشتر آن دعا کرد و تبلیغات علیه امارت اسلامی را بی اساس خواند.

مفتی عثمانی افزود که افغانستان و پاکستان، تنها دو همسایه نیستند، بلکه کشورهای اسلامی نیز استند.

سپس، مفتی محمد حنیف جالندهری، مولانا طیب طاهر، مولانا یوسف شاه، مولانا احسان الحق و مفتی غلام الرحمن عثمانی از سفر شان به افغانستان و حاکمیت امارت اسلامی ابراز خرسندی کردند و مشوره‌ها و پیشنهاهای شان را در رابطه به تحکیم هرچه بیشتر روابط حسنه و دوستانه با دیگر کشورها و حل مشکلات مردم، شریک کردند.

در همین‌حال، ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای امارت اسلامی افغانستان ضمن خوش آمدید به هیئت علمای پاکستان، از آرزوهای نیک و مشوره‌های خوب آنان تشکر کرد و گفت: در جریان اشغال از سوی امریکا، در کشور ما ویرانی‌های زیادی شده است و بازسازی آن و رسیدگی به مشکلات مردم زمانگیر است.

وی افزود که امارت اسلامی افغانستان به شمول پاکستان، با تمام کشورهای منطقه و جهان، خواستار مناسبات نیک است و از خاک افغانستان بر ضد هیچ‌کسی اجازۀ فعالیت داده نمی‌شود.

رئیس الوزرا گفت: به خاطر برقراری نظام کنونی، خون شماری از بندگان خاص الله (ج) یعنی علما و طالبان نذر شده است و ملت با تمام ایمانداری در کنار آن ایستاده بودند.

امارت اسلامی بخاطر انجام هرچه بهتر امور، کمیسیون‌های سیاسی، اقتصادی و اداری را ایجاد کرده و همچنان از شخصیت‌ها و کادرهای افغان برای بازگشت به کشور به تکرار دعوت کرده است.

وی افزود: افغانستان خانۀ مشترک همه است و برای ساختن آن، تلاش مشترک می‌کنیم.

ملا محمد حسن آخند گفت که اکنون در افغانستان علما حاکم هستند و آنان نسبت به هرکسی دیگر به ارزش و ضرورت علم بیشتر آگاه استند و مشوره و تلاش‌ها ادامه دارد که در عرصۀ تعلیم کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی در اخیر صحبت هایش خاطر نشان کرد: تخریب هر چیز آسان، ولی بازسازی آن بسیار زمانگیر است. ما عفو عمومی را اعلام کردیم و اکنون از افغانان که در بیرون از کشور هستند؛ دعوت می‌کنیم که بیایند و به زندگی آرام شان ادامه دهند، زیرا مخالفت کدام فایدهیی در پی ندارد.

خاطر نشان می شود مفتی تقی عثمانی در رأس هیئتی روز سه شنبه وارد کابل شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.