Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 39893
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 07 جولای 2022 - 15:37 |

ذبیح الله مجاهد در واکنش به اقدام بایدن: از این اقدام بایدن تشویش نداریم

ذبیح الله مجاهد در واکنش به اقدام بایدن: از این اقدام بایدن تشویش نداریم

پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر تصمیم بایدن برای حذف نام افغانستان از فهرست متحدین غیر ناتوی ایالت متحده آمریکا، ذبیح الله مجاهد گفت: امارت اسلامی از این اقدام بایدن تشویش ندارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی امروز پنج‌شنبه(۱۶ سرطان) در صفحه تویترش نوشته:” امارت اسلامی افغانستان از آن اقدام امریکا کدام تشویش ندارد که گفته عنوان متحد اصلی غیر از عضویت ناتو را از افغانستان پس می گیرد”.

امارت اسلامی در واکنش به تصمیم جو بایدن رئیس جمهور امریکا مبنی بر حذف افغانستان از فهرست متحدان غیر ناتوی امریکا می‌گویند که این عنوان برای افغانستان هیچ منفعتی نداشته است.

وی با بیان اینکه این عنوان به افغانستان کدام منفعتی نداشته گفته :” در۲۰ سال گذشته افغان‌ها از همین ناحیه متضرر شده اند و کدام خاطره خوبی از آن ندارند”.

سخنگوی امارت اسلامی تاکید کرده که ما دربخش‌های دیپلوماتیک و تجارتی خواهان روابط خوب، مثبت و قابل اعتماد با کشورها می باشیم.

این درحالی است که کاخ سفید اعلام کرده است که جو بایدن رئیس جمهور امریکا قصد دارد نام افغانستان را از فهرست متحدان غیر ناتوی امریکا حذف کند.

بر بنیاد اعلامیه این کاخ سفید، آقای بایدن روز چهارشنبه (۱۴ سرطان) این موضوع را طی نامه‌ای به کنگره امریکا مطرح کرده است.

او در این نامه نوشته است که “بر اساس بند ۵۱۷ قانون کمک خارجی ۱۹۶۱، با اصلاحیه ۲۲ (U.S.C. 2321k)، من اخطار خود را مبنی بر لغو نام افغانستان به‌عنوان متحد اصلی غیر ناتو ارایه می‌کنم.”

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.