Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39956
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 09 جولای 2022 - 19:37 |

عطامحمدنور: کشور به انزوای جهانی فرو رفته و بحران اقتصادی بیداد می‌کند

عطامحمدنور: کشور به انزوای جهانی فرو رفته و بحران اقتصادی بیداد می‌کند

عطامحمد نور از رهبران سیاسی در خارج در پیامی به مناسبت عید قربان، ضمن اشاره به مشکلات در کشور از جامعه جهانی خواسته است که به سرنوشت مردم افغانستان توجه جدی داشته باشد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در این پیام که به مناسبت عید منتشر شده، آقای نور رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی گفته است که «عید قربان در کنار این‌که از جشن‌های شکوهمند مسلمانان است، نمادی از فداکاری، ایثار‌ و قربانی و یادآور آزمون فداکاری حضرت ابراهیم خلیل در برابر دستور پروردگار محسوب می‌گردد».

در بخشی از این پیام به مسایل سیاسی در کشور اشاره شده و نگاشته است: «دومین عیدی است که مردم ما در نبود نظام سیاسی و حکومت مشروع و مردم سالار، با مشکلات فراوانی روبرو اند».

در این پیام به محرومیت دختران از آموزش و زنان از کار در عرصه عمومی نیز اشاره شده است.

آقای نور افزوده است: «نزدیک به یک سال از سقوط نظام گذشته، سپری شده است، در این مدت‌ نه‌تنها مردم افغانستان نظام سیاسی مشروع و حاکمیت دموکراتیک را از دست دادند که افغانستان نیز در سطح جهان به انزوا کشانیده شد».

ملا هبت‌الله آخوندزاده خواستار داشتن روابط دیپلماتیک با آمریکا و دیگر کشورهای جهان شد

در بخشی از پیام، نسبت به فعالیت گروه‌های تروریستی همانند داعش هشدار داده شده و تاکید نموده که این گروه‌ها تلاش دارند از افغانستان به کشورهای همسایه حمله کنند.

این در حالی است که طا-لبان بارها تاکید کرده‌اند که به هیچ گروه اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه همسایگان یا کشورهای دیگر استفاده کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.