Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40303
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 23 جولای 2022 - 16:21 |

لاوروف: استفاده آمریکا و متحدانش از بحران غذایی، غیر قابل قبول و غیر انسانی است

لاوروف: استفاده آمریکا و متحدانش از بحران غذایی، غیر قابل قبول و غیر انسانی است

وزیر خارجه روسیه در پی امضاء اسناد رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه و اوکراین، گفت: استفاده امریکا و متحدانش از بحران غذا در راستای منافع ماجراجویی های ژئوپلیتیکی “غیرقابل قبول و غیرانسانی” است.

به گزراش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد اسناد امضا شده در استانبول مبنی بر رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه و کمک روسیه به صادرات غلات اوکراین افزود: “مایه خرسندی است که واشنگتن و بروکسل مانع دستیابی به توافقات امروز نشدند”.

به گفته وی، روسیه به تعهدات خود (در زمینه امنیت غذایی) پایبند خواهد بود.

وی تاکید کرد: امضای توافقنامه میان روسیه و سازمان ملل یک بار دیگر تأکید می‌کند که تلاش غرب برای مقصر جلوه دادن روسیه در بحران عرضه غلات به بازارهای جهانی ساختگی است.

وی افزود: انتظار داریم در دوره آتی تمام تلاش‌های لازم برای اجرای موثر این توافقات انجام شود.

لاوروف: ایده بورل درباره پول‌های بلوکه شده روسیه «دزدی» است

روز جمعه، استانبول میزبان امضای توافقنامه های چند جانبه برای رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و کمک روسیه به صادرات غلات اوکراین بود.

روز جمعه توافق بازگشایی بنادر اوکراین به منظور صادرات غلات با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه میان روسیه و اوکراین در شهر استانبول امضا شد؛ مساله‌ای که امیدواری‌ها را برای کاستن از بحران جهانی غذا ناشی از حمله روسیه به اوکراین افزایش داده است.

جزئیات این توافق اعلام نشده اما خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد سه بندر اوکراین از جمله بزرگترین هاب صادراتی این کشور در اودسا بازگشایی می‌شوند. بنادر دیگر چرنومورسک و یوژنی هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.