Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40247
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 20 جولای 2022 - 23:25 |

لاوروف: اهداف جغرافیایی عملیات در اوکراین تغییر کرده است.

لاوروف: اهداف جغرافیایی عملیات در اوکراین تغییر کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید: لاروف: اهداف جغرافیایی عملیات در اوکراین تغییر کرده است و علاوه بر جمهوری های دونتسک و لوهانسک، تعدادی از سرزمین های دیگر نیز مطرح هستند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری پامیر، به نقل از خبرگزاری اسپوتینگ، لاوروف گفت: ” در مورد عملیات ویژه نظامی و مختصات جغرافیایی، رئیس جمهور طوری که شما نیز از او نقل کردید به صراحت گفته است که هدف غیرنظامی سازی و نازی زدایی است، به این معنا که هیچ تهدیدی از جمله تهدیدات نظامی برای امنیت ما ، از خاک اوکراین وجود نداشته باشد و این هدف همچنان باقی است”.

وزیر امور خارجه گفت: زمانی که جلسه مذاکره کنندگان در استانبول برگزار شد، یک جغرافیا وجود داشت و آمادگی ما برای پذیرش پیشنهاد اوکراین بر اساس آن جغرافیا و بر اساس جغرافیای پایان ماه مارچ ۲۰۲۲ بود.

لاوروف گفت،اکنون جغرافیا متفاوت است. این تنها منطقه دونتسک و لوهانسک نیست، همچنین مناطق خرسون، زاپوریژیا تعدادی از مناطق دیگر را شامل می‌شود و این روند ادامه دارد و پیوسته تشدید خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد، از آنجایی که غرب در خشم ناتوانی یا در آرزوی تشدید هر چه بیشتر اوضاع، اوکراین را با سلاح‌های دوربرد بیشتر و بیشتر پمپاژ می‌کند، به عنوان مثال، موشک های هیمارس، اهداف جغرافیایی عملیات ویژه حتی بیشتر از خط فعلی حرکت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه خود گفت: اگر اروپا از واردات انرژی روسیه صرفنظر کند، روسیه بدون متحمل شدن ضررهای جدی تغییر جهت خواهد داد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: “اگر آنها این کار را انجام دهند، ما مشکل خاصی نخواهیم داشت.

لاوروف گفت: “رئیس جمهور در رابطه با کارهایی که آنها در مورد نورد استریم ۲ انجام می دهند، گفته است که ما همیشه آماده راه اندازی آن هستیم.”

وزیر خارجه روسیه با هشدار به غرب: غرب باید مسئولیت کشتار غیر نظامیان را در دونباس و اوکراین بپذیرد

وزیر امور خارجه روسیه گفت، نورد استریم ۲ تحت فشار است. اما در شرایط فعلی ۵۰ درصد حجمی که برای این خط لوله گاز در نظر گرفته شده بود قبلاً برای مصارف داخلی ما، هم برای گرما رسانی، هم برای صنایع شیمیایی و هم برای سایر کارهای صنعتی ذخیره شده است. ما بدون متحمل شدن ضررهای جدی تغییر جهت خواهیم داد. ما خریدار داریم و تقاضا وجود دارد”.

او همچنین درباره بحران انرژی در اروپا گفت: این برای ما لذت‌بخش نیست. نمی‌توانیم خوشحال باشیم که مردم اروپا (در زمستان آتی) یخ زده و در شرایط بدی زندگی خواهند کرد

وزیر امور خارجه روسیه بیان داشت که تاثیر منفی تحریم ها بر خود غربی ها، آنها را مجبور به عقب نشینی می کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که تحریم های ضد روسی غرب بر خود آنها اثرگذار بوده، به همین دلیل دست به دامن راهکارهایی برای تسهیل تحریم ها شده اند.

وی افزود: ” درباره اینکه بسته جدید تحریمی اعلام شده چه بوده است، تحریم بوده و یا حتی به نوعی برداشتن تحریم ها؟ باید گفت هر دو مورد را شامل می شود، چرا که اروپایی ها تمام مواردی که فکر می کردند با آن می توانند با ما آسیب بزنند را امتحان کردند (و بی نتیجه بود)، و حالا تازه متوجه شده اند که چه تاثیری بر خود آنها گذاشته است.”

لاوروف افزود، از آنجا که تاثیر منفی تحریم های ضد روسی بر خود اروپایی ها نمایان شد، آنها در تحریم های علیه مسکو اصلاحیه هایی انجام دادند، که به نوعی از محدودیت واردات محصولات روسی بکاهند.

سرگئی لاوروف با اشاره به کمک های تسلیحاتی غرب به اوکراین گفت که ایالات متحده و انگلیس با ارسال تسلیحات به اوکراین در صدد درگیر کردن روسیه با اروپا هستند.

وی تصریح کرد: ” همکاران امریکایی و انگلیسی ما می خواهند، با حمایت فعال آلمانی ها و لهستانی ها این جنگ را به یک جنگ واقعی تبدیل کرده و روسیه را با کشورهای اروپایی درگیر کنند. این کار در جهت منافع آمریکایی هاست چرا که آنها آن سوی آب ها و در دور دست قرار دارند و (نظاره گر هستند).”

وی گفت: “اگر کشورهای غربی تسلیحات دوربرد را به اوکراین عرضه کنند، از این هم جلوتر خواهیم رفت.”

وزیر امور خارجه روسیه در خاتمه افزود، از آنجایی که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم بخشی از اوکراین که زلنسکی کنترل می‌کند یا هر کسی که جایگزین او می‌شود سلاح‌هایی داشته باشد که تهدیدی مستقیم برای قلمرو ما و قلمرو جمهوری‌هایی باشد که استقلال خود را اعلام کرده‌اند، کسانی که آینده‌شان را می‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند. “

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.