Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39752
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 جولای 2022 - 8:20 |

نماینده کنگره آمریکا: ترامپ یک تهدید داخلی است که نظیر آن را ندیده‌ایم

نماینده کنگره آمریکا: ترامپ یک تهدید داخلی است که نظیر آن را ندیده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ «لیز چنی»، معاون هیئت تحقیق کنگره آمریکا درباره حوادث حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ هشدار داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا یک تهدید داخلی است که واشنگتن پیشتر نظیر آن را ندیده است.

چنی که دختر «دیک چنی»، معاون اسبق رئیس‌جمهور آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «جورج دبلیو بوش» است به همکارانش در حزب جمهوری‌خواه گفته وفاداری همزمان به ترامپ و قانون اساسی آمریکا امر ناممکن است.

لیز چنی گفت: «در مطقع فعلی ما با یک تهدید داخلی روبرو هستیم که هرگز با آن مواجه نبوده‌ایم. این تهدید، رئیس‌جمهور سابق همین کشور است که در تلاش است بنیان‌های جمهوری قانون‌مدار ما را از هم بگسلد.»

این قانونگذار آمریکایی در ادامه از پاره‌ای از هم‌حزبی‌هایش که حامی ترامپ هستند هم تلویحاً انتقاد کرده است: «و بعضی از رهبران حزب جمهوری‌خواه و مقام‌های انتخابی که خودشان را گروگان‌های داوطلب این مرد خطرناک و بی‌عقل کرده‌اند در حال کمک به او هستند.»

اظهارات چنی در حالی بیان شده که «کسیدی هاچینسون» مشاور عالی‌رتبه کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» سه‌شنبه هفته جاری در جلسه کنگره علیه رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا شهادت داد.

هاچینسون در جلسه کنگره اعلام کرد که ترامپ که به خوبی می‌دانست که در روز حمله به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه، هوادارانش به شدت مسلح هستند، آنقدر برای پیوستن به هوادارانش در ساختمان کنگره مصمم بود که پس از آن‌که راننده وی حاضر به انتقالش به آن‌جا نشد، با خشم به سمت رئیس تیم امنیتی خود حمله برد.

طبق این گزارش، افشاگری در خصوص درگیری فیزیکی بین رئیس‌جمهور ناامید آمریکا و تیم امنیتی وی تنها یکی از صدها بمب خبری است که هاچینسون مشاور سابق «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در دوران ترامپ فاش کرده است.

در حالیکه وجهه‌هایی از حمله هواداران ترامپ به کنگره آشکار می‌شود، مشاور سابق کاخ سفید در جلسه استماع کنگره، تصویر خارق‌العاده‌ای از کاخ سفید در هرج و مرج ارائه کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.