Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39782
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 جولای 2022 - 17:33 |

پخش موسیقی در مساجد بلخاب توهین به مقدسات دین مبین اسلام است

پخش موسیقی در مساجد بلخاب توهین به مقدسات دین مبین اسلام است

آژانس خبری صدای پامیر – مزار شریف: باشندگان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل در واکنش به کلیپ نشرشده از حضور نیروهای دولتی و نشر موسیقی در یک مسجد مربوط به این ولسوالی، امروز یکشنبه ۱۲ سرطان به آوا گفتند: نیروهای «امارت اسلامی» وارد مسجد و منبر عمومی منطقه دهنه ولسوالی بلخاب شده و در مسجد موسیقی نشر کرده اند.

آنان افزودند که نیروهای «امارت اسلامی» نباید به مقدسات مردم اهانت کنند و باید مسئولان جلو فعالیت های جاهلانه سربازان شان را بگیرند.

باشندگان ولسوالی بلخاب تصریح کردند که اینگونه رفتارهای نظامیان «امارت اسلامی» به امنیت و ثبات کشور صدمه وارد می کند و باید جلو آنان گرفته شود.

به گفته آنان، نیروهای «امارت اسلامی» در مساجد، منابر و شماری از خانه هایی که مالکان شان به کوه ها آواره شده اند پایگاه نظامی ساخته اند.

نشر این کلیپ واکنش های گسترده مردم در فضای مجازی را نیز برانگیخته و شهروندان کشور این رفتار نیروهای دولتی را اهانت آمیز ارزیابی کرده اند.

خبرنگار آوا تلاش کرد نظر مسئولان «امارت اسلامی» در سرپل را نیز در این باره دریابد؛ اما با وجود تلاش های فراوان، آنان حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشدند.

از سوی دیگر، باشندگان ولسوالی بلخاب می گویند که مسیرهای مواصلاتی این ولسوالی به روی مردم باز شده؛ اما هنوز مردم از رفت و آمد هراس دارند.

این در حالی است که پس از جنگ سه روزه میان مولوی مهدی و نیروهای «امارت اسلامی» در بلخاب، صدها خانواده این ولسوالی را ترک کرده و اماکن عمومی از جمله منازل مسکونی و خانه های مردم به آتش کشیده شده است.

هنوز باشندگان بلخاب در کوه های این ولسوالی و ولایت بامیان به سر می برند و بر اساس گزارش های خبرنگار آوا در بامیان، بی‌جاشدگان در وضعیت بد معیشتی به سر می برند.
این در حالی است که مسئولان محلی سرپل از جمله والی این ولایت اعلام کرده بودند که مردم به خانه های شان برگردند و هیچ آسیبی به غیرنظامیان نخواهد رسید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.