Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40402
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 جولای 2022 - 18:00 |

پیشنهاد آمریکا برای آزادسازی ذخایر مالی افغانستان/ سپردن ذخایر مسدود شده در صندوق امانی

پیشنهاد آمریکا برای آزادسازی ذخایر مالی افغانستان/ سپردن ذخایر مسدود شده در صندوق امانی

معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی، گفت که هیات امارت اسلامی در دیدار خود با معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا خواستار آزادسازی ذخایر مالی افغانستان شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «حفیظ ضیا احمد»، معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی روز پنج‌شنبه، ششم اسد در توییتی نوشت: «هیات افغانستان به سرپرستی مولوی امیر خان متقی در تاشکند با طرف آمریکایی دیدار و در مورد دارایی‌های مسدود شده افغانستان، ثبات اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه و برخی مسائل دیگر اقتصادی گفت‌وگو کرد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا و هیات اعزامی این کشور به نشست تاشکند، تاکنون در باره این دیدار چیزی نگفته است.

اما نماینده این کشور در امور افغانستان پس از پایان این نشست گفت که مقامات آمریکایی به گفت‌وگو با «تکنوکرات‌های افغان و طالبان بر سر ثبات اقتصادی» افغانستان ادامه می‌دهند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده بود که پیشنهادهایی میان آمریکا و امارت اسلامی برای آزادسازی ذخایر بانک مرکزی افغانستان در یک «صندوق امانی» رد و بدل شده است.

با این حال، خودداری امارت اسلامی از برکناری سرپرست بانک مرکزی افغانستان، یکی از موارد اختلافی جدی میان دو طرف است.

یک منبع از مقامات امارت اسلامی به رویترز گفت که امارت اسلامی ایجاد صندوق را رد نمی‌کند اما با پیشنهاد آمریکا مبنی بر این‌که طرف سوم کنترل پول آزاد شده بانک مرکزی را در اختیار بگیرد، مخالفت کرده‌است.

سرپرست وزارت خارجه: نشست تاشکندپر دست‌اورد بوده است.

وزارت خارجه امارت اسلامی  بدون ارایه جزییات اعلام کرد که در این دیدار علاوه بر وزیر خارجه این وزارت، هدایت الله بدری، وزیر دارایی و معاون بانک مرکزی افغانستان نیز حضور داشته‌اند.

حفیظ ضیا احمد همچنین افزود که هیات طالبان با معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا و تیم فنی آن در این دیدار «گفت‌وگوهای عمیقی» انجام داده و خواستار آزادسازی ذخایر مالی افغانستان شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.