Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40084
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 جولای 2022 - 16:48 |

چین: مداخله آمریکا در امور دیگر کشورها با مخالفت مردم روبرو خواهد شد

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که مداخله امریکا در امور داخلی سایر کشورها با مخالفت مردم در سراسر جهان رو به رو خواهد شد.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، سخنگوی وزارت امور خارجه چین این اظهارات را چهارشنبه شب در نشست خبری در واکنش به اظهارات جان بولتون مشاور امنیت پیشین امریکا مبنی بر نقش وی در برنامه‌ریزی کودتا در کشورهای دیگر بیان کرد.

وی افزود: اعتراف مقامات ارشد پیشین امریکا به برنامه ریزی کودتا در کشورهای خارجی غافل گیر کننده نیست.

وانگ تاکید کرد که این تنها نشان دهنده “رفتار” دولت امریکا در مداخله امور داخلی سایر کشورها و سرنگونی حکومت‌های دیگر کشورها و تبدیل آن به بخشی از “اصول امریکا” است که تنها با مخالفت مردم در سراسر جهان مواجه خواهد شد.

یادآور می‌شود جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن رد اتهام کودتای ترامپ در ۶ جنوری ۲۰۲۰ گفت: به عنوان فردی که به طراحی کودتاها، نه در کشورمان بلکه در نقاط دیگر، کمک کرده باید بگویم که این اقدام کار زیادی می‌برد.

بولتون که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود مشخص نکرد که در ساقط کردن چه حکومت‌هایی دست داشته است.

وی در گذشته از مداخله نظامی امریکا در ونزوئلا حمایت کرده بود.

بولتون افزود: قصد ترامپ از گسیل آشوبگران به ساختمان کنگره ساقط کردن قانون اساسی نبود بلکه می‌خواست زمان بیشتری بخرد تا موضوع تقلب در انتخابات را به ایالات ارجاع داده و تلاش کند تا نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

بولتون که یکی از حامیان حمله نظامی امریکا به عراق بود، از حمله به ایران و کوریای شمالی نیز طرفداری کرده و این رویکرد مداخله‌جویانه وی در نهایت با مخالفت ترامپ روبه رو و منجر به عزل وی در سال ۲۰۱۹ شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.