Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 40136
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 16 جولای 2022 - 20:21 |

بازدید بیش از ۴۰ هزار گردشگر از ساحات باستانی بامیان

بازدید بیش از ۴۰ هزار گردشگر از ساحات باستانی بامیان

مقام‌های محلی امارت اسلامی در ولایت بامیان می‌گویند طی روزهای اخیر به خصوص در روزهای عید قربان، بیش از ۴۰ هزار گردشگر از ساحات باستانی بامیان به خصوص از بند امیر، دیدن کرده اند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سیف الرحمان محمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ بامیان می‌گوید که در یک هفته اخیر میزان گردشگران از بند امیر به شدت بالا رفته و بیش از ۴۰ هزار نفر از بند امیر دیدن کرده اند.

رییس اداره اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در بامیان می‌گوید: “تعداد گردشگران به این میزان کم سابقه بوده و هنوزهم هزاران نفر در حال بازدید از پارک ملی بند امیر می‌باشند.”

آقای محمدی به تمام گردشگران از امنیت مطلق در سراسر ولایت بامیان اطمینان داده و از آنها خواست تا بدون هیچگونه هراس و نگرانی به بامیان سفر کرده و از فضای پاک، مناظر زیبای بند امیر و ساحات تاریخی این ولایت دیدن نمایند.

بامیان که این روزها میزبان ده‌ها هزار گردشگر است، دوباره شکوه گردشگری سال های قبل را تجربه می کند و هزاران گردشگر از ولایات مختلف روزهای عید و رخصتی های شان را در کنار خانواده و دوستان شان در بند امیر تجلیل می‌کنند.

نورالحق، از ولایت ننگرهار به بامیان آمده است. وی می‌گوید: “اولین بار است به ولایت بامیان آمده ام، امنیت تامین است هیچ مشکلی نداریم. از مردم بامیان هم می خواهم به ننگرهار بیایند و روزهای عیدشان را در این ولایت سپری نمایند.”

گردشگری و صنعت توریسم در ولایت بامیان اما مشکلات خود را نیز دارد، نبود امکانات معیاری، خامه بودن جاده ها و… مشکلاتی است که گردشگران از آن شکایت دارند.

سرک بند امیر که چندین بار مقام های حکومت پیشین وعده کار آن را برای مردم ولایت بامیان داده بودند، هنوز هم آسفالت نشده و یکی از معضلات جدی به‌شمار می‌آید.

در کنار آن، نبود هوتل های معیاری مطابق میل گردشگران از دیگر چالش های گردشگری در پارک ملی بند امیر به حساب می‌آید.

پس از زراعت و مالداری، گردشگری سومین روزنه درآمدزایی برای باشنده های ولایت بامیان است که از این طریق، صنایع دستی، محصولات حیوانی و غیره آنها به فروش می‌رسد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.