Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40056
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 جولای 2022 - 22:22 |

تکذیب درگیری مرزی با ایران

تکذیب درگیری مرزی با ایران

به گفته‌ی مسئولین اداره ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز، شایعه درگیری روز گذشته میان نیروهای امنیتی و مرزبانان ایرانی حقیقت ندارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، پس از اخبار منتشر شده از برخی برسانه‌ها مبنی بر درگیری مرزی میان نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی در منطقه شوک ولسوالی کنگ ولایت نیمروز، اکنون مسئولین اداره ریاست اطلاعات و فرهنگ نیمروز این خبر را شایعه و بازی رسانه‌ها می‌دانند.

یک منبع امنیتی در نیمروز در این خصوص گفته است: روز گذشته پس از ورود یک موتر ترانزیتی به بندر این ولایت که قصد داشت مواد نفتی را در خاک افغانستان تخلیه کند، در نتیجه یک سوءتفاهم میان نیروهای دو مرزبانی ایران و افغانستان موجب یک تنش جزیی و اختلاف چندساعته شد که با پادرمیانی مسئولان امنیتی دو طرف وضعیت به حالت عادی بازگشت.

از سوی دیگر نیز ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز اخبار برخی رسانه‌ها در افغانستان مبنی بر درگیری میان نیروهای مبرزبانی ایران و امارت اسلامی را در منطقه کنگ نیمروز کاملا رد کرد.

به گفته این ریاست، روز گذشته تنها به دلیل یک سوءتفاهم میان نیروهای مرزبانی ایران و امارت اسلامی یک تنش چندساعته صورت گرفت اما اکنون مناطق مرزی در آرامش کامل به‌سر می‌برند.

گفتنی است چندی پیش نیز به‌دنبال آنکه نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران در شمال ولایت سیستان و بلوچستان این کشور که هم‌مرز با افغانستان است، با گروهی از اشرار که قصد تعرض به خاک ایران را داشتند درگیر شدند، برخی رسانه‌ها از درگیری میان نیرهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و امارت اسلامی در ولایت نیمروز خبر داده بودند که از سوی مقام‌های امارت اسلامی تکذیب شده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.