Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39964
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 09 جولای 2022 - 20:35 |

حزب الله لبنان: تهدیدهای اسرائیل نتیجه ترس این رژیم است

حزب الله لبنان: تهدیدهای اسرائیل نتیجه ترس این رژیم است

شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید پیام پهپادها به میدان کاریش را درک کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از شبکه المنار لبنان، شیخ «محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد: حزب‌الله با برخورداری از عناصر قدرت توانست که معادله بازدارندگی را در مقابل دشمن اسرائیلی ثابت کند.

وی افزود: تهدیدهای اسرائیل علیه لبنان، نتیجه نگرانی و ترس این رژیم از جنگ است، اسرائیل می‌ترسد و تصمیمی برای جنگ ندارد؛ چراکه این رژیم ممکن است بداند جنگ چگونه آغاز می‌شود، اما نمی‌داند که این جنگ چگونه پایان خواهد یافت و به چه نتایجی منجر می‌شود.

وی همچنین خواستار تشکیل فوری دولت جدید لبنان شد.

شیخ محمد یزبک در خصوص مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا برای ترسیم مرز دریایی اعلام کرد: «دولت آمریکا از طریق فرستاده خود یعنی «آموس هوکستاین» تلاش می‌کند مانع لبنان از استخراج ثروت نفت و گاز خود شود و به دشمن برای استفاده از میدان کاریش کمک می‌کند».

وی در ادامه تأکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید پیام ارسال پهپادها به میدان کاریش را درک کنند و آن پیام این است که لبنان و مقاومت آن هرگز از حقوق خود دست نمی‌کشند.

از سوی دیگر شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان در سخنانی در جریان خطبه نماز جمعه اعلام کرد: «عید واقعی لبنانی‌ها زمانی است که بر بحران‌های ناشی از محاصره کشور توسط آمریکا غلبه کنند، زیرا لبنانی‌ها از مشکلاتی به‌ویژه در زمینه برق رنج می‌برند که علتش آمریکاست.

شیخ علی دعموش تأکید کرد: آمریکاست که مانع واردات گاز مصر و برق اردن می‌شود و راه‌حل‌ها را مختل می‌کند. آمریکا همچنین پیشنهادهایی را که برای تولید برق از سوی برخی کشورهای دوست مانند چین، روسیه، ایران و دیگر کشورها به لبنان ارائه می‌شود، وتو می‌کند.

وی در ادامه افزود: اگر مسئولان لبنانی جرئت و شجاعت کافی داشتند، اجرایی شدن طرح‌های پیشنهادی مذکور امکان‌پذیر بود، اما مشکل این است که این مسئولان از واشنگتن می‌ترسند و به حرف‌های «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان گوش می‌دهند و جرئت اعتراض، اقدام و موضع‌گیری آزاد را ندارند، چنین افرادی توانایی ساختن میهن را ندارند و ناتوان‌تر از آن هستند که بحران‌های کشور را حل‌وفصل و مشکلات برق و آب و دیگر بحران‌ها را برطرف کنند.

دعموش همچنین تأکید کرد: امروز اگر لبنانی‌ها می‌خواهند از تونل بحران‌ها خارج شوند، باید از چنگ آمریکا رها شوند و به وعده‌های دروغین آمریکا امیدوار نباشند، چراکه واشنگتن نمی‌خواهد لبنان کشوری قدرتمند و توانا در تمامی عرصه‌ها باشد.

وی در ادامه گفت: آمریکا تلاش می‌کند لبنان در همه سطوح کشوری ضعیف و ناتوان باشد تا اسرائیل بتواند به جاه‌طلبی‌هایش نسبت به منابع گاز و نفت آن ادامه دهد و این درحالی است که حزب‌الله می‌خواهد لبنان در برابر تهدیدها و جاه‌طلبی‌های صهیونیستی قوی و مستحکم بماند.

وی تصریح کرد: مقاومت یک عنصر واقعی قدرت برای لبنان است که می‌تواند برای دستیابی به حق و حقوق و منابع نفتی خود به آن تکیه کند و هرگونه زیر سؤال بردن عملکرد مقاومت، تضعیف موقعیت لبنان و عناصر قدرت آن است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.