Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39804
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 جولای 2022 - 22:56 |

حقیقت ماجرای انتقال نو عروس با چرخبال از سوی یک فرمانده امارت اسلامی

حقیقت ماجرای انتقال نو عروس با چرخبال از سوی یک فرمانده امارت اسلامی

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، خبر انتقال نوع عروس با چرخبال از سوی یک فرمانده امارت اسلامی، مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت.

بر بنیاد خبرهای خبرگزاری ها، منابع محلی در لوگر می‌گویند که یک مقام طالبان برای انتقال همسرش از ولایت لوگر به خوست، از چرخ‌بال نظامی استفاده کرده است.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، این مقام طالبان که هنوز هویتش فاش نشده، ظاهراً در ساحه افغان‌کان روستای شاه‌مزار ولسوالی بره‌کی‌برک ولایت لوگر عروسی کرده است و هنگام برگشت خانم‌اش از یک مهمانی در این روستا به ولایت خوست، او را با چرخ‌بال نظامی منتقل کرده است.
باشنده‌گان روستای شاه‌مزاربه روزنامه هشت صبح افغانستان می‌گویند که مردی در این روستا پس از تسلط طالبان بر کشور، دخترش را در بدل یک میلیون و دوصد هزار افغانی به عقد این مقام طالبان در ولایت خوست در آورده است.

بر بنیاد معلومات باشنده‌گان روستای شاه‌مزار، این فرمانده طالبان از شاخه حقانی این گروه است.

آنان می‌گویند که یک چرخ‌بال نظامی طالبان ساعت ۲:۳۰ دقیقه روز شنبه، ۱۱ سرطان، با فرودآمدن در روستای شاه‌مزار خانم این مقام طالبان را به ولایت خوست انتقال داده است.
پیشتر گزارش‌هایی همراه با ویدیوی این چرخ‌بال در شبکه‌های اجتماعی نشر شده بود که نشان می‌داد این فرمانده طالبان تازه‌عروس خود را با چرخ‌بال از خانه پدرش به خانه بخت منتقل کرده است.

واکنش قاری یوسف احمدی به خبر

به‌دنبال تأیید منابع محلی و نشر نوارهای تصویری از انتقال یک نوعروس فرمانده‌ی طالبان با چرخ‌بال نظامی از ولایت لوگر به خوست، قاری یوسف احمدی، سخن‌گوی طالبان آن‌را دروغ گفته و تبلیغات دشمنان خواند.

سخنگوی طالبان توضیح نداده است، که اگر انتقال نوعروس دقیق نیست، پس چرخ‌بال به چه هدفی در این ساحه مسکونی لوگر نشست کرده بود.

اما این موضوع و ادامه کتمان و دروغ‌گویی سخن‌گوی طالبان واکنش تُندی جنگ‌جویان را همراه شده است.

به دنبال واکنش گسترده به توییت قاری یوسف احمدی مبنی بر “رد انتقال نوعروس طالبان از لوگر به خوست توسط چرخ‌بال” اکنون توییت خود را حذف کرده است.

از سوی هم حبیب‌الرحمن لوگری، یکی از پشتیبانان طالبان نگاشته که مسئول فرودگاه خوست، همسرش را با چرخ‌بال از ساحه شاهمزار ولسوالی برکی برک لوگر به ولایت خوست انتقال داده است.

غازی آشنا، فعال رسانه‌یی طالبان در واکنش به دروغ‌گویی احمدی با تمسخر نگاشته که دولت وزیری (سخن‌گوی وزارت دفاع در حکومت پیشین) را وظیفه بدهید که خیلی تجربه دارد و کسی دلیل هم گفته هم نمی‌تواند.

در همین حال قاری عمر لوگری، یک جنگ‌جوی طالب نگاشته که موضوع انتقال همسرش یک فرمانده طالب با چرخ‌بال از لوگر به خوست صد در صد حقیقت دارد. او افزوده‌ است، که به چشم ملت خاک نپاشید.

این سخنان دروغین سخن‌گوی طالبان واکنش گسترده جنگ‌جویان طالب را هم‌راه شده و آن‌را با دروغ‌گویی سخن‌گویان حکومت غنی مقایسه کرده‌اند و برخی‌های شان پرسیده‌اند که ما برای همین روز جنگیده بودیم که با چرخ‌بال همسران فرماندهان ما انتقال داده شود؟

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.