Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40332
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 25 جولای 2022 - 19:33 |

دیدار مولوی امیر خان متقی با ولادیمیر نوروف

دیدار مولوی امیر خان متقی با ولادیمیر نوروف

هیئت افغانستان به سرپرستی مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه با ولادیمیر نوروف، سرپرست وزارت امور خارجۀ ازبکستان در تاشکند دیدار کرد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در این دیدار وزیر خارجه ازبکستان از اشتراک هیأت افغانستان در نشست بین المللی تاشکند ابراز خورسندی کرد کرد.

در این دیدار، امیرخان متقی اطمینان داده است که امارت اسلامی به هیچ کس اجازه نخواهند داد تا از خاک افغانستان دربرابر کشور دیگر کار بگیرند.

او گفت کار بالای پروژه خط آهن ترمذ – مزار شریف – کابل پشاور روان است که با تطبیق این پروژه آسیای میانه و آسیای جنوبی به یکدیگر متصل شده و از این طریق اقتصاد افغانستان رشد زیادی خواهد داشت.

مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه به آماده گی های افغانستان در خصوص پروژه خط آهن اشاره کرد و گفت که در مذاکرات با ازبکستان و پاکستان پیشرفت های خوبی حاصل شده و اکنون کار عملی آغاز خواهد شد.

همچنین مولوی امیر خان متقی سرپرست و زارت امور خارجه با عبدالعزیز کاملوف معاون شورای امنیت و نمایندهٔ ویژهٔ رئیس جمهور ازبکستان در سیاست خارجی دیدار کرد.

ورود هیئت امارت اسلامی به تاشکند

در این نشست از جانب افغانستان ملا هدایت الله بدری سرپرست وزارت مالیه و هیت همراه شان و از جانب ازبکستان عصمت الله ایرگاشوف، نماینده ویژهٔ رئیس جمهور ازبکستان برای افغانستان اشتراکردند.

در این‌ نشست مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه با عبدالعزیز کاملوف معاون شورای امنیت و نمایندهٔ ویژهٔ رئیس جمهور ازبکستان روی پروژه‌های زیربنایی میان افغانستان و ازبکستان صحبت همه‌جانبه نمودند که محور اصلی صحبت‌های آنان سروی و آغاز کار عملی راه آهن ترمذ – مزارشریف – کابل – پشاور بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.