Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 40090
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 14 جولای 2022 - 17:13 |

سرقت منازل به بهانه گدایی

سرقت منازل به بهانه گدایی

درخواست کمک و گدایی توسط زنان، جدیدترین شیوه سرقت از منازل مردم است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شهروندان مزار شریف می گویند که در این اواخر در روز روشن ابتدا زنان مسلح به بهانه گدایی و خواستن آدرس، دروازه منازل را می زنند و به تعقیب بازشدن دروازه مردان وارد خانه های مسکونی شده و با استفاده از سلاح دارایی مردم را به تاراج می برند.

در همین حال پولیس بلخ از شهروندان می خواهد که دروازه های‌شان را به روی افراد مشکوک باز نکنند.

عبدالستار؛ باشنده ناحیه دهم شهر مزار شریف، امروز پنج‌شنبه ۲۳ سرطان به آوا گفت: دو روز پیش ساعت ۱ بعد از ظهر بود، دروازه خانه تک‌تک شد، پسر خوردم برآمد، دید یک زن گدا است.

تا دروازه باز شد و خواست نان را به او بدهد، چادری را بلند کرد، چاقو و تفنگچه در گردنش آویزان بود. مثل فلم ها تفنگچه را پهلوی گوش پسرم گرفت و وارد خانه شد و به تعقیب‌اش ۳ مرد مسلح وارد شدند و همه دارایی ما را بردند.

این شهروند مزار شریف افزود که خانه اش در پهلوی جاده عمومی است؛ اما دزدان با جرات تمام در روز روشن وارد شدند و بدون ترس خانه را گشتند و همه دارایی ما را بردند.

عبدالستار گفت که پس از این رویداد وقتی به حوزه رفتیم آمر حوزه گفت: بالای هر کسی مشکوکی بگو ما دستگیر کنیم. در حالی که شناخت این افراد دیگر ممکن نیست و نمی دانم این دزدان از کجا بودند.

در یک رویداد مشابه دیگر، سلیمان رؤوفی؛ باشنده ناحیه چهارم مزار شریف گفت: یک زن اوایل همین هفته آدرس را از خانم ام پرسیده بود، روز بعدش دوباره دم دروازه آمد و گفت که به خاطر تشکری آمده است.

همین که دروازه را باز کردیم با چهار مرد مسلح وارد خانه شدند. با تهدید تفنگچه گفتند که صدای تان را نکشید، بعد دست های تمام اعضای خانه را بستند. دو صد هزار افغانی و طلای خانم‌ام را بردند.

سلیمان اضافه کرد که در شرایط کنونی همین پول و طلا پشتوانه زندگی شان بوده؛ اما اکنون حیران مانده اند که زندگی شان چگونه پیش خواهد رفت.

در همین حال، پولیس بلخ از باشندگان شهر مزار شریف می خواهد که متوجه امنیت منازل شان باشند و دروازه خانه های شان را به روی افراد مشکوک باز نکنند.

محمد آصف وزیری؛ سخنگوی پولیس بلخ گفت: تاکنون مزار شریف از چنین شیوه های سرقت منازل به ما خبر داده نشده؛ اما مردم نباید دروازه خانه شان را به روی افراد مشکوک باز کنند و دروازه های شان را قفل بزنند.

وزیری همچنین از شهروندان مزار شریف خواست که در صورت وقوع چنین رویدادی به حوزه مربوط ساحه شان خبر دهند.

این در حالی است که پس از تسلط «امارت اسلامی» سطح جرایم جنایی، قتل و سرقت موبایل برای مدتی کاهش یافته بود؛ اما باشندگان مزار شریف می گویند که در این اواخر سرقت های گوشی و «کیسه‌بری/جیب‌زنی» در شهر از سوی زنان آغاز شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.