Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40133
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 جولای 2022 - 20:15 |

سفر هیئت پاکستانی به کابل برای گفت و گو در مورد تجارت زغال سنگ

سفر هیئت پاکستانی به کابل برای گفت و گو در مورد تجارت زغال سنگ

هیئت تجاری پاکستان قرار است فردا یکشنبه به رهبری صالح احمد فاروقی وزیر تجارت این کشور وارد کابل شود تا با مقامات امارت اسلامی در باره واردات زغال سنگ و روابط تجاری تبادل نظر کند.

به گزارش آژانس خبری صای پامیر، در سومین نشست کمیته مدیریت مرزی (BMC) به رهبری خواجه آصف وزیر دفاع فدرال پاکستان، تصمیم گرفته شد که هیئتی در سطح کاری برای گفت‌وگو در مورد مسایل مربوط به تجارت فرامرزی زغال سنگ به افغانستان سفر کند.

منابعی از دولت پاکستان گفته است که این سفر در بحبوحه تهدید شرکت‌های چینی مبنی بر توقف واردات زغال سنگ از افغانستان صورت خواهد گرفت.

موضوعات عمده‌ای که قرار است مورد بحث قرار گیرد شامل اعلام عملیات ۲۴ ساعته در پایانه‌های مرزی تورخم، خرلاچی و غلام خان و استقرار منابع انسانی اضافی برای اطمینان از ادامه عملیات، بهبود زیرساخت‌ها در افغانستان و جابجایی موترها در مرزها خوانده شده است.

مفتی عصمت الله برهان سخنگوی وزارت معادن و پترولیم افغانستان گفته است: قیمت هر تن زغال سنگ در بازار جهانی حدود ۳۵۰ دالر است و امارت اسلامی افغانستان با فروش آن به نرخ بین‌المللی از ذخایر زغال سنگ بهره‌برداری خواهد کرد.

گفتنی است که با روی کار آمدن امارت اسلامی، صادرات زغال سنگ افغانستان به گونه بی‌پیشینه افزایش یافته و این امر انتقادات مردم را نیز در پی داشته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.