Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40081
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 جولای 2022 - 22:51 |

قطع روابط دیپلماتیک اوکراین با کوریای شمالی

قطع روابط دیپلماتیک اوکراین با کوریای شمالی

وزارت امور خارجه اوکراین از قطع پیوندهای دیپلماتیک با کوریای شمالی به دلیل به رسمیت شناختن جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک خبر داد.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه اوکراین از قطع پیوندهای دیپلماتیک، قطع تماس های سیاسی و اقتصادی با کوریای شمالی به دلیل به رسمیت شناختن جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک خبر داد.

پیش از این، سفارت کوریای شمالی در مسکو گفته بود، که آنها استقلال جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را به رسمیت می شناسند.

وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: در پاسخ به چنین اقدام غیردوستانه ای، اوکراین قطع پیوندهای دیپلماتیک با جمهوری دموکراتیک خلق کوریا را اعلام می کند. تماس های سیاسی و اقتصادی با کوریای شمالی به دلیل تحریم های بین المللی اعمال شده در برابر این کشور انجام نمی شود.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد، که کیف تصمیم کوریای شمالی برای به رسمیت شناختن جمهوری ها را محکوم می کند و افزود، که این تصمیم “پیامدهای قانونی نخواهد داشت و مرزهای بین المللی شناخته شده اوکراین را تغییر نخواهد داد”.

یادآوری می کنیم، که پیش از این پوشیلین رئیس جمهور دونتسک در کانال تلگرام خود نوشت: “جمهوری دموکراتیک خلق کوریا امروز جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت شناخت.

وضعیت بین‌المللی جمهوری خلق دونتسک و دولت آن همچنان در حال تقویت است. این یک پیروزی دیگر برای دیپلماسی ما است”.

وی در ادامه افزود، که این تصمیم “پایه ای برای توسعه بیشتر روابط در حوزه اقتصادی خواهد شد” و این مشارکت جغرافیای تجارت را برای شرکت ها افزایش خواهد داد.

پوشیلین با ابراز امیدواری برای همکاری فعال و مثمر ثمر گفت: “ما از مردم کوریای شمالی به خاطر چنین حمایت قابل توجهی از مردم دونباس سپاسگزاریم”.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.