Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40011
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 جولای 2022 - 19:35 |

لیز تراس نامزد صدر اعظمی بریتانیا شد

لیز تراس نامزد صدر اعظمی بریتانیا شد

بعد از ۹ سیاستمدار ارشد حزب محافظه‌کار که برای تصدی ریاست این حزب و سپس جایگاه صدارت در بریتانیا نامزد شدند، وزیر خارجه بریتانیا نیز به این رقابت‌ها وارد شد.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، لیز تراس وزیر خارجه دولت مستعفی بوریس جانسون، بامداد دوشنبه اعلام کرد که نامزد ریاست بر حزب محافظه‌کار و به‌تبع آن صدراعظمی بریتانیا شده است.

تراس وعده داد اگر به حیث صدراعظم برگزیده شود، از همان روز اول مالیات‌ها را کاهش می‌دهد و با رقبای خود همکاری می‌کند تا افزایش بهای بیمه همگانی را معکوس و نرخ کسب‌وکار را اصلاح کند.

وی در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» گفت: «به عنوان یک محافظه‌کار در انتخابات مبارزه خواهم کرد و به عنوان یک محافظه‌کار حکومت خواهم کرد. اقدامات فوری برای کمک به مردم برای مقابله با هزینه‌های زندگی انجام خواهم داد».

تراس دهمین سیاستمدار حزب محافظه‌کار است که آمادگی خود برای رقابت در انتخابات را اعلام کرده است.

نام دیگر نامزدها بدین شرح است: «کیمی بادنوک، وزیر سابق برابری. سوئلا براورمن، دادستان کل. جرمی هانت، وزیر سابق صحت. ساجد جاوید، وزیر سابق صحت. پنی موردانت، وزیر تجارت. گرانت شاپس، وزیر نقلیات. ریشی سوناک، رئیس سابقه خزانه. تام توگندات، رئیس کمیته منتخب امور خارجه. ندیم زهاوی، رئیس فعلی خزانه».

اوج بحران سیاسی بریتانیا، جانسون استعفا داد

پیش از این، «بن والاس» وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده بود قصد دارد بر روی شغل خود تمرکز کند و در رقابت بر سر صدارت شرکت نمی‌کند.

بوریس جانسون، صدراعظم بریتانیا در پی استعفای دست‌کم ۵۰ قانونگذار و مقام دولتی از سمت‌هایشان روز پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد.

دومینوی استعفاها پس از افشا‌گری‌هایی آغاز شد که نشان می‌دادند جانسون علی‌رغم آنکه با خبر بوده «کریس پینچر» بابت ادعاهای سوءرفتار جنسی در سال ۲۰۱۹ تحت تعقیب بوده او را به یک سمت ارشد در حزب محافظه‌کار گماشته است. پینچر خود هفته گذشته بعد از آنکه افشا شد از دو زن در تاریخ ۲۹ جولای سوءاستفاده جنسی کرده از سمتش استعفا کرد.

این اتفاقات جدیدترین رسوایی‌ای بود که جانسون را گرفتار کرد.

چند ماه پیش هم انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر اینکه دفتر صدراعظم انگلیس در اوج محدودیت‌های کرونایی برای مردم اقدام به برگزاری جشن‌های می‌گساری کرده بود جانسون را تا مرز عدم رأی‌اعتماد از پارلمان پیش برد اما دولت او توانست از آن مهلکه جان سالم به در ببرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.