Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 39985
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 10 جولای 2022 - 14:28 |

مرگ ۱ مادر و ۶ نوزاد یمنی در هر دو ساعت

مرگ ۱ مادر و ۶ نوزاد یمنی در هر دو ساعت

بشیر عمر یکی از مقامات صلیب سرخ در مصاحبه خود با شبکه آر تی روسیه با اشاره به اوضاع وحشتناک انسانی در یمن، خبر داد در هر دو ساعت ۱ مادر و ۶ نوزاد جان خود را در کشور یمن از دست می دهند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، بشیر عمر یکی از مقامات صلیب سرخ در گفت‌و‌گوی شامگاه شنبه با شبکه «آر تی»‌ از اوضاع انسانی وحشتناک در یمن خبر داد.

این مقام صلیب سرخ گفت که اوضاع انسانی در یمن وضعیت «وحشتناکی است که نمی‌توان تصورش کرد؛» به‌نحوی که دو سوم جمعیت این کشور از خدمات اولیه بهداشتی محروم هستند. وی در ادامه از جامعه جهانی خواست که مردم یمن را تنها به حال خود رها نکنند.

بنابر این گزارش، همزمان با آغاز هشتمین سال جنگ یمن توسط عربستان سعودی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اخیرا گزارشی منتشر کرده و در آن خبر داده که حدود ۶۶ درصد از جمعیت ۳۰.۵ نفری یمن به خدمات اولیه بهداشتی دسترسی ندارند و افرادی نیز که غالبا به مراقبت پزشکی نیاز دارند، برای رسیدن به ۵۱ درصد از مراکز درمانی فعال در این کشور جان خود را به خطر می‌اندازند.

در این گزارش همچنین با اشاره به اینکه این بحران به‌شدت در میان زنان و نوزادان احساس شده، آمده است که کمتر از ۵۰ درصد از تولدها در یمن زیر نظر متخصصان مراقبت‌های پزشکی انجام می‌شود و هر دو ساعت یک مادر و شش نوزاد جان خود را از دست می‌دهند.

براساس این گزارش آر تی، از ۴.۲ میلیون نفری که از سال ۲۰۱۴ از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور آواره شده‌اند، ۷۳ درصد آن‌ها زنان و کودکان هستند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از سال ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.