Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 40027
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 جولای 2022 - 20:01 |

منابع خبری: بایدن به دنبال لغو محدودیت ارسال تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی است

منابع خبری: بایدن به دنبال لغو محدودیت ارسال تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی است

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد دولت بایدن در حال بررسی لغو محدودیت عرضه تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی است.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد که دولت “جو بایدن” رئیس‌جمهور آمریکا در حال بحث و گفتگو در خصوص لغو احتمالی ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی آمریکا به عربستان سعودی است، اما ظاهراً هرگونه تصمیم‌گیری نهایی به پیشرفت ریاض در جهت پایان دادن به جنگ یمن بستگی دارد.

سه منبع آگاه پیش از سفر رئیس‌جمهور جو بایدن به پادشاهی عربستان گفتند مقامات ارشد سعودی در چندین نشست در ماه های اخیر در ریاض و واشینگتن به همتایان آمریکایی خود فشار آورده اند تا سیاست فروش تسلیحات دفاعی به شریک اصلی خود در خلیج فارس را لغو کنند.

با این حال رویترز ادامه داد، در حالیکه بایدن برای یک سفر دیپلماتیکی بسیار حساس به غرب آسیا آماده می‌شود، سیگنال‌هایی را از خود نشان داده است که به دنبال ترمیم روابط تیره با عربستان سعودی در شرایطی است که خواهان افزایش عرضه نفت خلیج‌فارس و نزدیک‌تر شدن رابطه کشورهای عربی با اسرائیل برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

مرگ ۱ مادر و ۶ نوزاد یمنی در هر دو ساعت

طبق گزارش رویترز، بایدن به محض آن‌که اوایل سال گذشته میلادی ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را برعهده گرفت، موضع سخت‌تری در قبال تجاوزات عربستان سعودی به یمن اتخاذ کرد و قتل “جمال خاشقچی” روزنامه نگار منتقد عربستانی و خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در ترکیه نیز انتقادات زیادی را در جامعه بین‌الملل علیه دولت ریاض برانگیخت.

بایدن در پی انتقادات داخلی بعنوان نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا از عربستان سعودی انتقاد کرد و در فبروری ۲۰۲۱ اعلام کرد که حمایت ایالات متحده از عملیات تهاجمی عربستان در یمن و عرضه سلاح‌های مربوطه را متوقف می‌کند.

اما رویکرد بایدن از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه مارچ تضعیف شده است. ایالات متحده و سایر کشورهای غربی از عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، خواسته اند برای پمپاژ نفت بیشتر به منظور جبران حذف منابع روسیه وارد عمل شود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.