Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 40372
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 26 جولای 2022 - 19:56 |

مولوی امیر خان متقی: ما خواستار روابط و تعامل مبتنی بر احترام متقابل با جهان هستیم

مولوی امیر خان متقی: ما خواستار روابط و تعامل مبتنی بر احترام متقابل با جهان هستیم

مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور امارت اسلامی می‌گوید که ما خواستار روابط و تعامل مبتنی بر احترام متقابل با جهان هستیم.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،  آقای متقی که امروز سه شنبه(۴ اسد) در مراسم افتتاح نشست دو روزه بین المللی تاشکند صحبت می‌کرد گفت: امارت اسلامی آماده تعامل مثبت با همه کشورهای جهان در چارچوب احترام متقابل و منافع مشروع همدیگر می‌باشد.

وی با بیان اینکه جهان به مسوولیت خویش در قبال افغانستان عمل کند گفت: امنیت منطقه، جهان و افغانستان با همدیگر مرتبط است از این رو ما به امنیت توجه جدی داریم و امیدواریم که منطقه و جهان هم در تقویت امنیت افغانستان از تلاش و کمک‌های خویش دریغ نکنند.

سرپرست وزارت امورخارجه حکومت سرپرست بار دیگر تاکید کرد که امارت اسلامی به تعهدات خود در قبال جامعه جهانی در توافقنامه دوحه عمل کرده و از آمریکا می خواهیم که به تعهدات توافق‌نامه دوحه عمل کند.

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست تاشکند به خبرنگاران گفت که مقامات جدید افغانستان در تقریباً یک سال حکومت داری خود، توانستند امنیت را در کشور تأمین و همچنین کار ارگان های اصلی دولتی را حفظ کنند.

وی افزود: اکنون تمام مناطق افغانستان تحت تسلط یک دولت است. کشورهای جهان و منطقه می‌توانند با استفاده از این فرصت در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.

امیر خان متقی افزود: حاضریم با کشورهای جهان در عرصه سیاسی٬ دیپلماتیک و اقتصادی تعامل خوبی داشته باشیم.

به گفته وی، مقامات جدید افغانستان همچنین توانستند به منظور ارائه خدمات عمومی اساسی به مردم، تمام کارمندان سابق ادارات دولتی را حفظ کنند.

وی افزود:  ” فساد در کشوربرای اولین بارتقریباً از بین رفت.”

ورود هیئت امارت اسلامی به تاشکند

سرپرست وزارت خارجه یادآور شد که برای همه مخالفان سیاسی و نظامی عفو عموی اعلام شد:”برای اولین بار در تاریخ افغانستان مدارای سیاسی اعلام شده وهیچ کسی به دلیل عقاید سیاسی خود از مورد پرسش قرار نگرفته است.”

گفتنی است که نشست بین المللی دو روزه تاشکند در مورد افغانستان امروز و فردا ادامه داشته و نمایندگان بیش از ۲۰ کشور جهان به شمول سازمان‌های بین المللی در مورد افغانستان بحث می‌کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.