Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40183
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 18 جولای 2022 - 11:43 |

نورالدین عزیزی: افغانستان کشور فرصت‌ها است

نورالدین عزیزی: افغانستان کشور فرصت‌ها است

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در مراسم افتتاح ورکشاپ مشترک با مالیزیا گفته است که افغانستان کشور فرصت‌ها است و سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی فرصتی است که افغانستان و مالیزیا از آن سود خواهند برد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ این وزارت با نشر خبرنامه‌یی نگاشته است که در مراسم گشایش ورکشاپ تحت عنوان “مسایل بنیادی توسعۀ افغانستان” نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، احمد اعظم نمایندۀ خاص وزارت خارجۀ مالیزیا برای افغانستان، شیر محمد عباس ستانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجۀ و شمار دیگری از مقامات و مسئوولان دو کشور شرکت کرده‌اند.

در این مراسم نمایندۀ خاص وزارت خارجۀ مالیزیا برای افغانستان، از تلاش‌های سرپرست وزارت صنعت و تجارت به خاطر تقویت و گسترش روابط میان دو کشور تشکر کرده، گفته است: “ما در کنار مردم افغانستان بودیم و استیم؛ چون یک امت استیم.”

وی اضافه کرد: مرحلۀ اول کار ما تحکیم روابط بود که تکمیل شده است و مرحلۀ دوم ساختن یک ماسترپلان برای افغانستان است.

به گفتۀ احمد اعظم، مرحلۀ بعدی کار آنان مسئله به رسمیت شناختن افغانستان است.

در همین‌حال، نورالدین عزیزی از همکاری‌های مالیزیا در افغانستان قدردانی کرده، گفته است: ما پیوسته با مالیزیا در تماس بودیم و خواستار همکاری‌های شان در بخش حکومت‌داری الکترونیک، سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی، فقرزدایی، بازسازی و فراهم‌سازی زمینه‌های آموزشی و تشریک تجارب آن کشور شدیم.

به گفتۀ عزیزی: افغانستان کشور فرصت‌ها است و سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی فرصتی است که افغانستان و مالیزیا از آن سود خواهند برد.

گفتنی است که ورکشاپ متذکره روز گذشته در وزارت امور خارجه کشور آغاز شد و برای سه روز ادامه دارد. در این ورکشاپ در ۱۰ سکتور نمایندگان مالیزیایی تجارب شان را با جانب افغانستان شریک خواهند کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.