Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 40320
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 24 جولای 2022 - 20:02 |

کشته شدن بیش از ۱۳ تن در سرازیر شدن سیلاب ها

کشته شدن بیش از ۱۳ تن در سرازیر شدن سیلاب ها

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان می‌گوید که درپی سرازیر شدن سیلاب‌ها در دو روز گذشته در ده ولایت کشور، علاوه بر خسارات هنگفتی مالی، دست‌کم ۱۳ تن کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، هم‌چنان این وزارت می‌افزاید که در اثر این فاجعه طبیعی، چندین ساحه در مسیر شاهراه کابل-جلال آباد تخریب شده و مسیر شاهرای عمومی ولایت پنجشیر نیز مسدود شده است.

از سوی هم، اداره ملی هوا شناسی تخمین می‌زند که در هفته روان بیشتر از ده ولایت کشور در معرض خطر سیلاب‌های ناشی از بارندگی های شدید قرار دارند.

جاری شدن سیلاب‌ها در ولسوالی‌های بهسود، دایمیرداد‌، جلریز، نرخ، جغتو، سید‌آباد و چک ولایت میدان‌وردک هم‌چنان خسارات هنگفت مالی برجا گذاشته است.

بر بنیاد گزارش ها، سرازیر شدن این سیلاب‌ها نزدیک به ۵۰۰ جریب زمین زراعتی را در میدان وردک تخریب کرده و بیشترین خسارات را نیز باشندگان دره سنگلاخ ولسوالی جلریز متحمل شده‌اند.

سیلاب زدگان اخیر در ولایت های پروان و کاپیسا منتظر کمک های بشر دوستانه

در نتیجه این رویداد، در ولایت‌های نورستان، خوست، ننگرهار، پکتیا، پکتیکا و پروان نیز خسارات هنگفت وارد شده است.

محمد نسیم حقانی، رئیس نشرات وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته است: “در دو دوز گذشته، سیلاب‌ها در چندین ولایت تلفات مالی و جانی داشته که ۱۳ تن شهید شدند و ۲۰ دیگر زخمی شدند. بیشترین زیان بر ولایت‌های میدان وردک، پکتیا، پکتیکا، ننگرهار، نورستان، پروان و پنجشیر وارد شده است. تیم های ما به ساحه اعزام شده و کمک‌ها هم بر آسیب‌دیدگان فرستاده شده است”.

اداره هوا شناسی تخمین می‌زند که در هفته روان به شمول مناطقی مرکزی مناطق شرقی، شمال شرقی، جنوب، جنوب شرقی و جنوب غربی کشور در معرض خطر سرازیر شدن سیلاب‌های موسومی قرار دارند.

محمد جمعه نوروزی، مدیر تحلیل اوضاع جوی اداره ملی هوا شناسی گفت: “احتمال بارندگی شدید همراه باسیلاب‌های آنی در مناطق شمال شرق، شرقی، جنوب شرقی، جنوب، جنوب غربی بشمول بعضی ازمناطقی مرکزی احتمال سیلاب پیش بینی شده است”.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.