Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 40075
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 13 جولای 2022 - 20:07 |

کمک بشردوستانه ۱۶ تُنی روسیه به آسیب دیدگان افغانستان

کمک بشردوستانه ۱۶ تُنی روسیه به آسیب دیدگان افغانستان

وزارت حالات اضطراری از رسیدن نخستین محموله کمک های بشردوستانه روسیه به آسیب دیدگان بلایای طبیعی اخیر در افغانستان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، انتون لاوروف معاون سفیر روسیه در کابل امروز چهارشنبه (۲۲ سرطان) این محموله کمکی را به غلام غوث ناصری سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان تحول داد.

بر بنیاد گزارش، هواپیمای حامل محموله کمک های بشری صبح امروز (چهارشنبه) در فرودگاه بین المللی کابل به زمین نشست. این هواپیمای ویژه ملزومات پزشکی و مایحتاج اولیه و همچنین پتو و خیمه ها را به جانب افغانستان تحویل داد.

در مراسم تحویل این محموله به مقامات ذیربط در کابل، “آنتوان لاوروف” معاون سفارت روسیه گفت کمک‌ها شامل ۳۰ عدد چادر، هزار عدد پتو و دارو برای آسیب دیدگان سوانح طبیعی در افغانستان است.

خاطرنشان شده است که انتظار می رود یک محموله دیگر از محصولات غذایی و ضروریات روزمره هفته آینده وارد کابل شود.

“غلام غوث ناصری” وزیر دولت امارت اسلامی در امور رسیدگی نیز در این مراسم تأکید کرد کمک‌ها به طور شفاف برای آسیب دیدگان سوانح طبیعی در سراسر افغانستان توزیع خواهد شد.

بر اثر وقوع زمین لرزه ۶٫۱ ریشتری در ۲۲ جون در شهر گیان ولایت پکتیکا افغانستان ۱۱۵۰ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۱۶۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

در همین حال سازمان جهانی مهاجرت با نشر گزارش تازه در مورد زمین‌لرزه در جنوب‌شرق کشور گفته است که در این حادثه یک هزار و ۳۶ تن کشته و ۶ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

این سازمان گزارش تازه‌اش در مورد زمین‌لرزه پکتیکا و‌ خوست را روز‌ چهارشنبه، ۲۲ سرطان، نشر کرده است که شامل روایت‌های غمگین از جریان وقوع زمین‌لرزه ۶٫۱ ریشتری در گیان می‌شود.

غلام غوث ناصری نیز وعده داد که این کمک‌ها به صورت شفاف برای متضررین ناشی از حوادث در سراسر افغانستان توزیع خواهد شد.

گفتنی است که افغانستان حد اقل در بیشتر از یک ماه گذشته شاهد حوادث زلزله و سیلاب‌های فصلی بود که آسیب های زیاد جانی و مالی به مردم وارد شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.