Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 40063
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 جولای 2022 - 22:36 |

گفتگوی نمایندگان ویژه چین و روسیه با محوریت افغانستان

گفتگوی نمایندگان ویژه چین و روسیه با محوریت افغانستان

نمایندگان ویژه چین و روسیه برای افغانستان، درباره چگونگی کمک به تأمین صلح در افغانستان و بازسازی این کشور بحث و گفتگو کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک،”یو شیائو یونگ” نماینده ویژه چین برای افغانستان در سفر به مسکو با “ضمیر کابلوف” همتای روس خود دیدار کرد.

یونگ در توئیتی نوشت: دو طرف در این دیدار پیرامون چگونگی کمک بیشتر به مردم افغانستان برای صلح و بازسازی این کشور و حمایت‌های بشردوستانه و توسعه افغانستان گفتگو کردند.

نماینده ویژه چین افزود: دو طرف همچنین توافق کردند اقدامات مشترکی برای اجرای نتایج به دست آمده نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین که ماه مارس گذشته برگزار شده بود، انجام دهند.

پیش از این کابلوف درباره احتمال به رسمیت شناختن حکومت طالبان گفته بود روسیه دراین‌باره مستقل از آمریکا و غرب تصمیم خواهد گرفت، اما برای به رسمیت شناختن آن شروطی دارد.

نماینده ویژه پوتین گفته بود: اولین گام در این مسیر تشکیل یک حکومت سیاسی جامع و کارآمد است. ما به وضوح این موضوع را به شرکای افغان خود اعلام کرده‌ایم که در صورت تحقق، شرایط برای مذاکره فراهم است.

کابلوف همچنین تأکید کرده بود که طالبان نگرانی‌های اساسی روسیه را در قبال افغانستان درک می‌کند و به خلاف همه کشورهای غربی که از افغانستان فرار کرده‌اند با گروه تروریستی داعش که نه تنها برای روسیه بلکه برای سایر کشورها نیز دشمن به شمار می‌رود، مبارزه می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.