Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 40937
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 آگوست 2022 - 17:42 |

اختصاص بزرگترین بسته کمک نظامی به اوکراین از سوی ایالات متحده

اختصاص بزرگترین بسته کمک نظامی به اوکراین از سوی ایالات متحده

امریکا قصد دارد به ادامه کمک های تسلیحاتی خود به اوکراین ۳ میلیارد دالر تسلیحات نظامی دیگر برای قوای نظامی این کشور ارسال کند.

به گزارش بخش بین المللی آژانس خبری صدای پامیر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات امریکا اعلام کردند واشنگتن قصد دارد امروز چهارشنبه ۲ سنبله نزدیک به ۳ میلیارد دالر کمک نظامی و امنیتی دیگر به اوکراین اعطا کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این کمک بزرگترین کمک نظامیِ تا اکنون به اوکراین پس از آغاز عملیات نظامی روسیه است و قرار است امروز چهارشنبه هم‌ زمان با روز استقلال اوکراین، اعلام شود.

همچنین در بیانیه ای که  در وب سایت کاخ سفید منتشر شد بایدن روز استقلال را به شهروندان اوکراین تبریک گفت و تاکید کرد که ایالات متحده از مردم اوکراین حمایت می کند، مردمی که به گفته وی “به مبارزه برای دفاع از حاکمیت خود ادامه می دهند.”

او گفت: “به عنوان بخشی از این تعهد، من مفتخرم که بزرگترین کمک امنیتی خود را تا به امروز اعلام کنم: تقریباً ۲٫۹۸ میلیارد دالر برای تسلیحات و تجهیزات که از طریق ابتکار کمک امنیتی اوکراین ارائه می شود.

ولادیمیر پوتین: غرب به طور دسته جمعی و هدفمند در حال نابودی سیستم امنیتی اروپا است.

به گفته وی، این کمک به اوکراین اجازه می دهد تا سیستم های دفاع هوایی، سیستم های توپخانه، مهمات، سیستم های ضد پهپاد و غیره را خریداری کند.

این در حالی است که پیش ازاین رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به گفت‌وگوی تلفنی او با ولودمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود اشاره و اعلام کرد که به این کشور کمک امنیتی جدید به مبلغ یک میلیارد دالر ارائه خواهند کرد.

این بسته کمک نظامی و امنیتی از سرمایه مالی صندوقِ اقدام کمک امنیتی به اوکراین استفاده می ‌شود که نمایندگان کنگره از طریق آن به دولت جو بایدن اجازه داده‌ اند تا به جای تهیه سلاح و تسلیحات نظامی از بازارهای تسلیحاتی موجود از تسلیحاتی صنعتی و کارخانه یی تهیه کند.

یک مقام امریکایی که نخواسته نام و هویتش فاش شود در گفتگو با آسوشیتد پرس گفته است، تسلیحات جدید قرار نیست از نوعی باشند که قوای نظامی اوکراین پیش از این از آنها استفاده نکرده، اما حجم زیادی از این بسته کمکی متمرکز بر مهمات و اهداف بیشتر میان‌ مدت مانند دستگاه های دافع هوا است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.