Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ حمل , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 40912
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 22 آگوست 2022 - 17:44 |

ادامه مذاکره آمریکا با امارت اسلامی بر سر آزاد سازی ذخایر ارزی منجمد شده کشور

ادامه مذاکره آمریکا با امارت اسلامی بر سر آزاد سازی ذخایر ارزی منجمد شده کشور

خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام امریکایی امروز گزارش داده است که دولت جوبایدن متعهد به ادامه مذاکرات با امارت اسلامی بر سر آزاد سازی ذخایر ارزی منجمد شده افغانستان است.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، مذاکرات بعد از حمله اخیر هوایی امریکا بر کابل متوقف شد اما امریکایی ها گفته اند که مذاکرات به خاطر جلوگیری از فروپاشی اقتصاد افغانستان ادامه می یابد.

بربنیاد معلومات نشرشده ، قرار است ذخایر ارزی آزاد شده در یک صندوق به طور امانت به سویس انتقال یافته و یک هئیت جهانی از مصرف آن نظارت کند.

مسئله انجماد دارایی های افغانستان ، یک مسئله بحث انگیز در روابط افغانستان و امریکا است.

وزارت خارجه چین: امریکا حق ندارد که دارایی بانک مرکزی افغانستان را تقسیم کند.

امارت اسلامی تاکنون دراین خصوص واکنش نشان نداده است اما آزاد ساختن دارایی منجمد شده کشور خواست همیشگی امارت اسلامی و مردم افغانستان بوده و میباشد.

امریکا با استقرا دوباره امارت اسلامی در افغانستان میلیارد ها دالر از دارایی های افغانستان را مسدود کرد که این کار به اقتصاد برهم خورده افغانستان آسیب های بیشتر رساند درحالی که شماری زیادی از کشور ها تاکید بر این داشتند که با آزاد سازی دارایی های منجمد شده افغانستان این کشور قادر خواهد شد که به نیازمندی و اولویت های اقتصادی خود بپردازد.

با وجود این همه ، خبر آغاز دوباره مذاکرات میان امارت اسلامی در امریکا روی آزاد سازی پول های منجمد شد، افغانستان ، یک آغاز خوب است که باید با مسئولیت ادامه یابد و نتیجه آن کاهش مشکلات اقتصادی در افغانستان باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.