Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 40817
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 17 آگوست 2022 - 17:04 |

اعتراف غرب به ناتوانی در منزوی کردن روسیه

اعتراف غرب به ناتوانی در منزوی کردن روسیه

شماری از دیپلمات های غربی در اظهاراتی به ناتوانی در منزوی ساختن روسیه اعتراف نموده اند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، برخی دیپلمات های غربی روز چهارشنبه (۲۶ اسد) در مقاله ای که در روزنامه “رویترز” منتشر شده است، به این واقعیت اعتراف کردند که امکان انزوای روسیه وجود ندارد.

ناظران آژانس رویترز، اقدامات کشورهای غربی را در سازمان ملل با هدف منزوی کردن روسیه در شش ماه گذشته از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند. آنها به این نتیجه رسیدند که تلاش ها برای منزوی کردن روسیه اخیراً رو به کاهش بوده است.

رویترز به نقل از ریچارد گوان، مدیر گروه مستقل بحران بین المللی در سازمان ملل، نوشت: “عملیات ویژه در اوکراین در حال طولانی شدن است، یافتن راه های معقول برای مجازات روسیه به طور فزاینده ای دشوار می شود.

همچنین، عدم تمایل روزافزون دیپلمات‌های غربی به مخالفت علنی با مسکو با افزایش تعداد کشورهایی که از رأی‌گیری سازمان ملل امتناع می‌کنند، نشان داده می‌شود.

وزیر خارجه روسیه با هشدار به غرب: غرب باید مسئولیت کشتار غیر نظامیان را در دونباس و اوکراین بپذیرد

به عنوان مثال، در ماه آپریل، پیش از ۱۹۳ رأی عضو مجمع عمومی سازمان ملل برای حذف روسیه از شورای حقوق بشر ، مسکو به کشورها هشدار داد که رای موافق یا ممتنع به عنوان “غیر دوستانه” و پیامدهایی برای روابط دوجانبه تلقی خواهد شد.

مجموع آرا به شرح زیر بود: ۹۳ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۵۸ رای ممتنع.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: روسیه توانسته است برخی از کشورها را متقاعد کند که تحریم های غرب مقصر بحران جهانی غذا هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.