Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 40944
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 آگوست 2022 - 18:23 |

ترس رژیم غاصب اسرائیل از حملات حزب الله

ترس رژیم غاصب اسرائیل از حملات حزب الله

اسرائیل از طریق میانجی گری امریکا از دولت لبنان خواسته، تضمین دهد که در صورت عدم رسیدن به توافق در خصوص ترسیم مرز ها تا اواخر ماه سنبله، حزب الله تهدیدات خود برای حمله به تمام چاه های گازی در دریای مدیترانه را متوقف کند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، سایت نیوز ۱ اسرائیل نوشت، حزب‌ الله حاضر نیست پیش از دریافت پیش ‌نویس توافق ‌نامه شفافی که حق برداشت گاز طبیعی از دریای مدیترانه و تعیین دقیق مرزهای دریایی که حق لبنان را تضمین می‌ کند، تضمینی در این زمینه به دولت لبنان ارایه کند.

بنابر این گزارش، منابع آگاه در لبنان می گویند که شرکت های بین المللی نیز از تهدیدات حزب الله مبنی بر هدف قراردادن تمام چاه های گازی اسرائیل در دریای مدیترانه شدیداً در هراس اند و به اسرائیل فشار می آورند تا از هرگونه تنش یا تشدید تنش جلوگیری کند، برهمین اساس، اسرائیل به دنبال آن است که از طریق میانجی گری امریکا مذاکرات با دولت لبنان، این تضمین ها را از حزب الله بگیرد.

حزب الله می تواند اسرائیل را نابود کند

این رسانه ی اسرائیلی با تایید اینکه قوای نظامی اسرائیل در حال حاضر برای احتمال رویا رویی نظامی با حزب ‌الله آماده می ‌شود، تأکید کرد، اسرائیل تهدید های مکرر سید حسن نصرالله را جدی می ‌گیرد.

بنابر این گزارش، در صورت حمله حزب الله به چاه های گازی اسرائیل در دریای مدیترانه، اسرائیل خود را برای یک جنگ چند روزه آماده کرده است.

این سایت اعلام کرد، واشنگتن نیز علاقه یی به تشدید تنش در منطقه ندارد، زیرا به دنبال جایگزین کردن گاز روسیه است و می خواهد اسرائیل و لبنان پس از انتخابات ریاست جمهوری لبنان به توافقی دست یابند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.