Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40475
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 04 آگوست 2022 - 8:37 |

تلفات جانی و خسارت های مالی بر اثر سیلاب‌های اخیر در فراه

تلفات جانی و خسارت های مالی بر اثر سیلاب‌های اخیر در فراه

آژانس خبری صدای پامیر؛ محمد نسیم سرهنگ؛ رئیس احیا و انکشاف دهات فراه می‌گوید که بر اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در مناطق “دهن مومن، رباط غازی، کنیون، جوکی، فقیران و غوریان” ولسوالی گلستان فراه، برای مردمان این ولسوالی خسارات مالی و جانی وارد شده است.
به گفته وی، در آخرین سروی صورت‌گرفته ۳۹۲ خانواده از بارندگی‌های اخیر در اثر جاری شدن سیلاب متضرر گردیدند که ضمن جان‌باختن دو تن (یک زن و یک مرد)، ۳۱۹ جریب زمین زراعتی، ۲۷۶ باب خانه، ۸۱ دربند باغ، ۲۳۴ رأْس مواشی، ۵۱ خرمن محصولات زراعتی، ۶۷ تخته سولر و ۸۵۰۰ متر پایپ واترپمپ‌های آبی کاملاً نابود و از بین رفته‌اند.
سرهنگ علاوه نمود که از مهم‌ترین خسارات وارد شده این سیلاب‌ها تخریب سربندهای آب‌گردان، سرک‌های عامه، پلچک‌ها و جویچه‌ها و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی می‌باشد.
در همین حال، داکتر سراج‌الدین مزمل، رئیس صحت عامه فراه نیز می‌گوید که سه روز پیش تیم صحی ریاست صحت عامه این ولایت، برای مداوای سیل‌زدگان وارد ولسوالی گلستان گردیده و تا هنوز در حدود ۳۰۰ بیمار را در آنجا تحت درمان قرار داده‌اند.

به گفته وی، در خصوص درمان همه‌جانبه سیل‌زدگان، برای تیم صحی دستورات و توصیه‌های لازم داده شده است.
از سوی دیگر، مولوی عبدالجبار جلالی، رئیس مبارزه با حوادث طبیعی ولایت فراه می‌گوید که از سوی اداره آنان در قریهٔ دولت‌آباد ولسوالی فراهرود این ولایت برای ۱۲۷ فامیل متضرر کمک (برای هر خانواده بیست و پنج کیلو برنج و دو پاکت چای سبز) توزیع کرده‌اند.

به گفته وی، برای سه خانواده ورثهٔ شهدا و دو زخمی در ولسوالی‌های گلستان و بالابلوک این ولایت مواد خوراکه از قبیل برنج، شکر، چای و مواد دیگر توزیع شده است.
گفته می‌شود طی چند روز گذشته در اثر بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب ساکنان برخی ولسوالی‌های ولایات غربی کشور از جمله فراه و هرات متضرر شدند.
آژانس خبری صدای پامیر.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.