Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40955
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 25 آگوست 2022 - 20:45 |

ذبیح الله مجاهد: داعش در افغانستان به گونۀ بی پیشینه سرکوب شده است.

ذبیح الله مجاهد: داعش در افغانستان به گونۀ بی پیشینه سرکوب شده است.

سخنگوی امارت اسلامی می گوید داعش در افغانستان به گونۀ بی پیشینه سرکوب شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی امروز در یک نشست خبری در مورد تلفات و خسارات سیلاب های اخیر در شماری از ولایت ها گفت: تغییرات اقلیمی از جمله افغانستان و تعدادی از کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده است که در اثر سرازیر شدن سیلاب های اخیر در شماری از ولایت ها ۱۸۶ تن شهید ، ۲۵۰ تن زخمی و ۳۱۰۹ منزل مسکونی تخریب شده است.

ذبیح الله مجاهد افزود: ما تلاش کردیم مسائل جزئی در مرزها به مشکلات بزرگتر تبدیل نشود و کشور‌های همسایه نیز با این مسائل با خونسردی برخورد کرده اند و رفتار آن‌ها منطقی بوده است.

وی افزود: لازم است مسائل مرزی به صورت اساسی حل شود تا درگیر مشکلات نشویم.

مجاهد تاکید کرد: ما به معاهده حقابه هیرمند که در سال ۱۳۵۱ بین ایران و افغانستان امضا شده است پای بند هستیم.

ذبیح الله مجاهد همچنین از تمدید نشدن معافیت سفر‌های مقامات این گروه انتقاد کرد و افزود: نباید از سازمان ملل متحد استفاده ابزاری شود؛ ما خواستار تفاهم هستیم و زمانی با کشور‌های دنیا می‌توانیم زندگی کنیم که تحت اعمال فشار قرار نگیریم.

مجاهد تاکید کرد: تمدید نشدن معافیت سفر‌های مقامات امارت اسلامی پیامد‌های ناگواری برای مردم افغانستان خواهد داشت و مسوولیت آن بر عهده جامعه جهانی است.

او همچنان گفت که گروه داعش در افغانستان به گونۀ بی پیشنه سرکوب شده است به کشور های همسایه و منطقه به شمول روسیه اطمینان می دهم که از خاک افغانستان هیچ گونه نگرانی نداشته باشید و خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

اوگفت: ایجاد ناامنی توطئه عده یی از افراد خودخواه است که می خواهند روابط افغانستان را با کشورهای همسایه بد و بی اعتماد کنند.

انهدام هسته داعش در کابل

سخنگوی امارت اسلامی گفت که موضوع کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در کابل در حد اتهام است همچنان تحقیقات در این مورد ادامه دارد که پس از تکمیل تحقیقات مشخص خواهد شد.

سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه هند دربارۀ آغاز روند گفتگوی ملی در افغانستان، می‌گوید که امارت اسلامی از تمام گزینه‌ها برای برگشت “مخالفین سیاسی” استفاده می‌کند .

مجاهد گفت که در صورت محدودیت سفر برای مقامات امارت اسلامی، جامعه جهانی مسئول هر مشکلی است که در افغانستان پیش بیاید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.