Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 40972
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 27 آگوست 2022 - 18:01 |

ذبیح الله مجاهد: کشورهای همسایه و منطقه نباید نگران اقدامات ضد امنیتی از سوی گروه داعش باشند

ذبیح الله مجاهد: کشورهای همسایه و منطقه نباید نگران اقدامات ضد امنیتی از سوی گروه داعش باشند

سخنگوی امارت اسلامی میگوید: کشورهای همسایه و منطقه نباید نگران اقدامات ضد امنیتی از سوی گروه داعش باشند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این گفته های ذبیح الله مجاهد میتواند واکنشی در برابر آن نگرانی های باشد که اخیر از سوی وزرای دفاع کشور های عضوی همکاری های شانگهای در ازبکستان مطرح شده است.

افغانستان در نوزدهمین نشست شورای وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای که بتاریخ دو سنبله در ازبکستان برگزار شد از جمله موضوعات مورد بحث بود.

شماری از شرکت کننده گان این نشست با تحلیل و تعبیر که دارند گفته اند که تروریزم و افراط ‌گرایی در افغانستان، تهدید برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است٬ آنان تاکید کردند که نظارت بر مرزها باید پیش از پیش تقویت شود٬ تا از رشد و نفوذ داعش جلوگیری کرده باشند.

وزیر دفاع روسیه، فعالیت سازمان‌های تروریستی بین‌المللی از جمله داعش و القاعده در افغانستان در حال گسترش است و این یک چالش جدی برای امنیت آسیای میانه می‌باشد.

اما سخنگوی امارت اسلامی در مورد گروه داعش و تهدیدات این گروه در برابر امنیت کشور و کشور های منطقه گفته است «داعش به گونه یی بی‌سابقه سرکوب شده‌است و کشورهای همسایه و منطقه نباید نگران اقدامات ضد امنیتی از سوی گروه داعش باشند.»

سخنگوی امارت اسلامی همچنین گفته است« ایجاد نا امنی در مرزهای کشور توطئه عدۀ خودخواه است و می‌خواهند از این طریق روابط بد و بی‌اعتمادی را بین افغانستان و کشورهای همسایه ایجاد کنند.»

به گفته ذبیح الله مجاهد «امارت اسلامی افغانستان به خاطر ثبات کشور و به خاطر آرامش مردم خود مکلفیت دارد تا امنیت کلی را در افغانستان تامین کند و افغانستان جایی نباشد که کدام کشور از آن تهدید شود و خطری را احساس کند. این مسوولیت ما است، در این مورد خود ما زیادتر متوجه هستیم.»

باید گفت که شماری از کشور که اهداف و برنامه های کلان راهبردی در منطقه دارند و بیشتر برای سلطه گرایی منطقه یی فکر میکنند در تلاش اند که با تبلیغات نادرست فضای رعب و وحشت را در میان کشور های همجوار افغانستان حاکم سازند و کشو های اطراف افغانستان را بخصوص از لحاظ امنیتی و سیاسی به خود وابسته کنند.

در چنین نشست ها اهداف مشخص دنبال میشود که بیشتر بی باوری وبی اعتماد را به میام میآورد و در نهایت زمینه مداخله به دسته سوم کشور ها را که دور از منطقه اند مگر اهداف راهبردی در افغانستان و کشور های اطراف آن را دارند مساعد میکند و این هرگز به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.