Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40847
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 آگوست 2022 - 16:30 |

سفیر چین: مسدود ماندن پول بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا، دزدی آشکار است.

سفیر چین: مسدود ماندن پول بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا، دزدی آشکار است.

سفیر چین در کابل مسدود ماندن پول های بانک مرکزی افغانستان را دزدی آشکار واشنگتن از سرمایه ملی مردم این کشور دانست.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وانگ یو در یک نشست خبری در سفارت چین اظهار داشت که امریکا بخاطر منافع خود اوضاع در افغانستان را بی‌ثبات می‌سازد.

وانگ گفت: “امریکا در امر مبارزه با گروه‌های تروریستی رفتار دوگانه دارد. بیش از بیست گروه تروریستی در حال حاضر در افغانستان حضور دارند. آمریکا از استقلال افغانستان و حاکمیت ملی این کشور چشم پوشی می‌کند و به خواست خود در قلمرو هوایی افغانستان هواپیمای بدون سرنشین را می‌فرستد”.

سفیر چین همچنین مسدود ماندن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان از سوی امریکا را دزدی آشکار از سرمایه ملی مردم افغانستان دانست.

وزارت خارجه چین: امریکا حق ندارد که دارایی بانک مرکزی افغانستان را تقسیم کند.

سفیر چین در کابل افزود: “امریکا برای مردم افغانستان مشکلات زیادی را خلق کرده است. پس از خارج کردن نیروهایش از افغانستان دیگر هیچ توجهی به مردم این کشور نکرده است. آمریکا همچنان تحریم‌های اقتصادی را بیشتر کرده و دارایی‌های افغانستان را بلوکه و دزدی کرده است.”

این دیپلمات ارشد چین در کابل از گسترش روابط دیپلماتیک میان افغانستان و چین استقبال کرد و گفت که روابط میان کابل و پکن در آینده عمیق و عمیق‌تر خواهد شد.

وانگ یو، سفیر چین در کابل، گفت: «چین همچون یک همسایه، برادر و شریک خوب، با توجه به پیشنهادات توسعه‌یی و امنیت بین‌المللی، در ساختن جامعه‌ی با سرنوشت مشترک برای بشریت، همکاری‌های خود را با افغانستان در بخش‌های مختلف گسترش خواهد داد. چین همراه با افغان‌های زحمتکش، تلاش‌های مشترک را برای صلح، ثبات و توسعه در افغانستان انجام خواهند داد.»

این دیپلومات چینی کارنامه ایالات متحده امریکا را در افغانستان انتقاد می‌کند و می‌گوید که امریکا در افغانستان مشکلات ایجاد می‌کند و پس از خروج از این کشور هیچ کمکی به افغان‌ها نکرده است.

او می گوید که چین برای به رسمیت شناختن حکومت کنونی افغانستان از امریکا پیروی نمی‌کند.

وانگ یو افزود: «امریکا فقط برای منافع خود کار می‌کند. جنگ ۲۰ ساله افغانستان که توسط امریکا شروع شده، نه تنها توسعه اجتماعی به این کشور نداد، بلکه زیرساخت‌های افغانستان را به شدت تخریب کرد که در نتیجه توسعه اقتصادی افغانستان در رکود مانده است و افغان‌ها در شرایط سخت زندگی می‌کند.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.