Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 40505
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 آگوست 2022 - 20:16 |

عقب نشینی اسرائیل در پی اخطار حزب الله

عقب نشینی اسرائیل در پی اخطار حزب الله

مقامات اسرائیل اعلام کرد، عملیات استخراج گاز از میدان کاریش را که بخشی از آن در منطقه مورد منازعه قرار دارد به بعد از ماه سپتامبر سال جاری به تاخیر انداخت.
به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، در همین ارتباط، کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارش داد، مقامات اسرائیل تصمیم گرفته‌ اند عملیات استخراج گاز از میدان کاریش را که بخشی از آن در منطقه مورد منازعه قرار دارد به بعد از ماه سپتامبر به تأخیر بیندازند.

چندی پیش مقامات اسرائیل اعلام کرده بودند در سپتامبر عملیات استخراج را آغاز خواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، در کابینه امنیتی اسرائیل، تحولات در خصوص مذاکرات دریایی با لبنان مورد بررسی قرار گرفته و مقامات امنیتی ارشد اسرائیل تأکید کردند در صورت عدم حصول توافق با لبنان در این خصوص، ممکن است تنش امنیتی چند روزه در سرحدات شمالی لبنان و فلسطین رخ دهد.

بر اساس گزارش مذکور، در این جلسه هشدارهای حزب‌الله در خصوص استخراج از کاریش نیز مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد، اگر نتیجه مذاکرات غیرمستقیم، عدم حصول توافق باشد و اسرائیل استخراج گاز از کاریش را آغاز کند در صورتی که لبنان حق استخراج نداشته باشد، به وجود آمدن وضعیت انفجار، بالا خواهد بود.

حزب الله لبنان: تهدیدهای اسرائیل نتیجه ترس این رژیم است

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در آخرین سخنانی خود تاکید کرد، ما نه طرف مذاکرات با اسرائیل در رابطه با ترسیم خطوط دریایی هستیم و نه هیچ کسی را مکلف کردیم که به نیابت از ما مذاکره کند.

دبیرکل حزب الله بیان کرد مذاکرات تعیین سرحدات دریایی نحوه اقدام و عمل ما را در آینده مشخص خواهد کرد

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.