Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40833
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 17 آگوست 2022 - 18:58 |

عواید وزارت اقتصاد ۶۶ فیصد افزایش داشته است.

عواید وزارت اقتصاد ۶۶ فیصد افزایش داشته است.

وزارت اقتصاد از افزایش چشمگیر عواید این وزارت نسبت به ‌سال گذشته خبر داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این وزارت امروز با نشر خبرنامه‌یی گفته است که وزارت اقتصاد از بابت تحویلی حق‌الثبت موسسه‌های (داخلی و خارجی) مبلغ ۱۳ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۶۸۲ افغانی عواید که از این میان مبلغ ۹ میلیون ۳۵۰ هزار افغانی بابت انجوهای داخلی و مبلغ ۴ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۶۸۲ افغانی بابت انجوهای خارجی است؛ جمع‌آوری کرده است.

به گفتۀ منبع؛ هدف تعیین شده سال مالی (۱۴۰۱) از سوی وزارت مالیه به وزارت اقتصاد، مبلغ ۴ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۴ افغانی است که نظر به هدف تعیین شده عواید حاصله حدود ۶۶ فیصذ افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس معلومات وزارت اقتصاد؛ عواید حاصل شده از حمل تا اسد سال مالی (۱۴۰۰) مبلغ یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۵۰ افغانی است و هدف تعیین شده در این سال از سوی وزارت مالیه به وزارت اقتصاد مبلغ ۵ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۸۹۷ افغانی است که نظر به هدف یاد شده ۷۸ فیصد کاهش را نشان می‌دهد.

عبدالقهار بلخی: ایالات متحده با رفع تحریم های اقتصادی خود علیه مردم افغانستان، به آلام آنها خاتمه دهد.

اما، وزارت اقتصاد می‌گوید که عواید حاصله از حمل تا ۲۶ اسد سال‌روان مالی نسبت به سال مالی (۱۴۰۰) مبلغ ۱۲ میلیون ۴۲۷ هزار و ۵۳۲ افغانی است که افزایش (۱۱۲۲) فیصدی را نشان می‌دهد.

این درحالی است که پس از حاکمیت امارت اسلامی افغانستان بر کشور، مسئولان از محو فساد و شفافیت در جمع‌آوری عواید سخن می‌گویند و بر پرداخت به وقت مالیات از سوی شهروندان کشور تأکید می‌کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.