Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40880
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 20 آگوست 2022 - 17:58 |

غرب با اعتراف به قدرت روسیه: اقتصاد روسیه قوی‌تر از چیزی است که انتظار می‌رفت.

غرب با اعتراف به قدرت روسیه: اقتصاد روسیه قوی‌تر از چیزی است که انتظار می‌رفت.

یک نشریه‌ی انگلیسی در یادداشتی اعتراف کرد که اقتصاد روسیه بیش از حد انتظار توانسته است با کاهش صادرات اتحادیه اروپا و تحریم های غرب مقابله کند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در مقاله‌ای نوشت: اقتصاد روسیه، علیرغم تحریم ها، بهتر از آنچه بسیاری انتظار داشتند، مقاومت کرد.

همانطور که این روزنامه خاطرنشان می کند، اقدامات سریع بانک مرکزی روسیه برای اعمال کنترل سرمایه و افزایش نرخ بهره باعث تثبیت روبل شده است.

در ادامه این مقاله آمده است: افزایش فروش نفت روسیه به چین، هند و ترکیه به این کشور در مقابله با کاهش صادرات اتحادیه اروپا کمک کرد.”

پس از اعمال تحریم‌های نفتی علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا و کاهش قیمت نفت این کشور، هند و چین به بزرگترین خریداران آسیایی آن تبدیل شده‌اند.

از سوی هم بخش قابل توجهی از صادرات نفت روسیه به اروپا از طریق خطوط لوله منتقل می شود. تغییر مسیر این بشکه های نفتی به بازارهای آسیا، به زیرساخت های جدید پرهزینه ای نیاز دارد که ساخت آن سال ها طول می کشد.

پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر روسیه را تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرد. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.

اعتراف غرب به ناتوانی در منزوی کردن روسیه

گفتنی است در ۲۴ فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.

از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.

مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.