Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40942
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 آگوست 2022 - 18:14 |

وزیر خارجه بریتانیا جهان را به جنگ اتمی تهدید کرد

وزیر خارجه بریتانیا جهان را به جنگ اتمی تهدید کرد

لیز تراس، وزیر خارجه انگلستان و نامزد پیشتاز حزب محافظه کار در اظهاراتی، دستور استفاده از تسلیحات هسته یی را بخشی از اختیارات صدر اعظم دانست و تاکید کرد در صورت لزوم جنگ اتمی راه می اندازد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از روزنامه دیلی میرور انگلیس، لیز تراس وزیر خارجه انگلستان و کاندید پیشتاز حزب محافظه‌ کار در مراسمی با حضور اعضای حزبش در بیرمنگام صدور فرمان استفاده از تسلیحات هسته یی را بخش مهمی از اختیارات صدر اعظم دانست و گفت چنانچه به عنوان صدر اعظم انتخاب شود، اگر لازم باشد جنگ اتمی راه می اندازد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، تراس که به نظر می رسد به شدت در پی جانشینی بوریس جانسون است، در این مراسم بدون هیچ احساسی تاکید کرد که دکمه هسته یی را حتی به قیمت نابودی کل جهان فشار می دهد.

ولادیمیر پوتین: غرب به طور دسته جمعی و هدفمند در حال نابودی سیستم امنیتی اروپا است.

وی سپس در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید درصورت کسب مقام صدارت و تصمیم نهایی برای یک موضوع دشوار چه می کند، بدون هیچ احساسی گفت دستور استفاده از تسلیحات هسته یی را صادر می کند.

روزنامه مذکور در ادامه مطلب نوشت، وزیر خارجه این انتخاب شوم را یک وظیفه مهم برای صدر اعظم دانست و در پاسخ به سوال مجری برنامه که این تصمیم را به قیمت نابودی جهان دانست، بارها تکرار کرد که من جنگ هسته یی را راه می اندازم و برای اینکار آماده هستم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.