Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40868
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 20 آگوست 2022 - 17:29 |

گرامیداشت از ۱۰۳ مین سالگرد استرداد استقلال کشور در چندین ولایات

گرامیداشت از ۱۰۳ مین سالگرد استرداد استقلال کشور در چندین ولایات

از یکصد وسومین سالروز استرداد استقلال کشور در فراه و شماری از ولایت های کشور تجلیل به عمل آمد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، از ۱۰۳ مین سالروز استقلال کشور درشماری از ولایت های کشور از جمله نیمروز، بامیان،دایکندی، فراه، بغلان، پروان، کندز، لغمان وهلمند، تجلیل بعمل آمد.

همچنین به گرامیداشت از ۱۰۳ مین سالگرد استرداد استقلال کشور، گردهمآیی درصحن مقام ولایت کابل برگزارشد.

در این گردهمآیی که با حضور شماری از مسوولان دولتی، معینان وزارت اطلاعات وفرهنگ، علمای کرام و مجاهدین برگزارشد، نخست شیخ مولوی ندا محمد ندیم والی کابل، ۱۰۳ مین سالگرد استرداد استقلال کشور را برای همه مردم افغانستان مبارک باد گفت.

وی خاطرنشان کرد که استقلال کشور و پیروزی امارت اسلامی، در نتیجۀ قربانی ها، جان بازی ها و رشادت فرزندان شجاع و دلیر این سر زمین به دست آمده است و نیاز است که این دستاورد ها حفاظت شود.

والی کابل، در رابطه به دشواری ها و مبارزات دوران جهان معلومات داد و گفت که با پیروزی امارت اسلامی، امنیت در سراسر کشور برقرارشده است و مسوولیت علمای کرام و مردم کشور است که درحفاظت و حمایت نظام اسلامی بکوشند.

بعد مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ، پیام امارت اسلامی افغانستان در رابطه به ۱۰۳ مین سالگرد استرداد استقلال کشور را خواند.

در پیام آمده است: ” ملت مجاهد افغانستان در حالی استقلال کشور را جشن می گیرد که در کشور امنیت بی مثال تامین شده است، نظام اسلامی کامل حکمفرما است و یک سال قبل ریشۀ یک اشغال دیگر از این سرزمین برکنده شده است” .

در پیام اضافه شده است: “نیاکان مجاهد ما در قرن های ۱۹ و ۲۰ در برابر تجاوز امپراتوری انگلیس و اتحاد شوروی سینه های شان را سپر کردند و فرزندان آن ها در قرن ۲۱ شکست یک قدرت بزرگ پرمدعای دیگر را مشاهده کردند.

امارت اسلامی منحیث یک نظام مستقل و کاملآ مشروع برای همیشه به پاسداری این ارزش بلند متعهد است و خواهان مناسبات استوار بر اساس ارشادات دین مبین اسلام با کشورهای منطقه و جهان است “.

بعد انعام الله سمنگانی رییس مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت، مولوی غلام حیدرشهامت رییس ادارۀ تعلیمات تخنیکی، مولوی انورالحق مجاهد شخصیت جهادی، استاد حیات الله ظفری عالم دین، داکترفاروق اعظم مشاور وزارت انرژی وآب، مولوی خلیل رحمان حقانی سرپرست وزارت امورمهاجرین و عودت کنندگان، شیخ مولوی عبدالحمید حماسی، مولوی نجیب الله معاون ریاست استخبارات، مولوی عزیزالله مظهری از ستره محکمه و مولوی محمد ابراهیم معاون قومندانی امنیه کابل، به ترتیب در رابطه به جانفشانی و دلیری مردم افغانستان در راستای استرداد استقلال کشور و شکست ابرقدرت های جهان درافغانستان، مسوولیت علمای کرام، مجاهدین و مردم افغانستان در زمینۀ پاسداری از آزادی و استقلال، تمامیت ارضی و نوامیس ملی کشور، حفاظت و حمایت از دستاورد های امارت اسلامی و نظام اسلامی، تحکیم وحدت ملی و اطاعت از بزرگان، صحبت کردند.

همچنان دراین گرهمآیی داکترملا عبدالواسیع رییس دفتر مقام ریاست الوزرا درصحبت هایش تاکید کرد که باید همه دست به دست هم داده و از دستاورد های امارت اسلامی و ارزش های نظام اسلامی حفاظت کنند.

وی همچنان توصیه های رییس الوزرا را ارائه کرد که درآن گفته شده است که مردم کشور در دوران جهاد و پیروزی امارت اسلامی با مجاهدین همواره کمک کرده اند و از مجاهدین امارت اسلامی خواسته شده است که باید با مردم برخورد نیکو داشته باشند تا فاصله میان مردم و حکومت به میان نیاید و امورمختلف را با مشوره و همآهنگی با بزرگان پیش ببرند تا در نظام بی نظمی به وجود نیاید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.