Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40436
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 02 آگوست 2022 - 12:46 |

آمریکا: ایمن الظواهری را در حمله به کابل کشتیم

آمریکا: ایمن الظواهری را در حمله به کابل کشتیم

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که “ایمن الظواهری” سرکرده القاعده، روز شنبه (۳۰ آگست) در جریان یک حمله هوایی در افغانستان کشته شده است.
به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، کشته‌شدن ایمن الظواهری، رهبر گروه القاعده را در شهر کابل تأیید کرده است.
آقای بایدن بامداد روز سه‌شنبه ۱۱ اسد در کاخ سفید سخنرانی کرد و گفت که رهبر گروه القاعده در حمله‌ی هوایی طیاره‌های بدون سرنشین آمریکا در شهر کابل کشته شده است.
به گفته‌ی بایدن، اجازه‌ی حمله‌هوایی به محل اقامت الظواهری، حدود یک هفته پیش داده شده بودند؛ اما حمله‌ی هوایی روز شنبه انجام شده است.
رییس‌جمهور آمریکا ، گفته است که ایمن الظواهری برای دیدار با خانواده‌اش به کابل رفته بود. او اما؛ تأکید کرده که در این حمله به خانواده‌ی الظواهری و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.
به گفته‌ی آقای بایدن، ایمن الظواهری در بسیاری از حملات خطرناک تروریستی در جهان و به ویژه آمریکا نقش داشته است و همواره در تلاش حمله به این کشور بود.
او، هم‌چنان است که آمریکا با کشتن ایمن الظواهری، عدالت را در مورد او به اجرا در آورده و امروز جهان مصون‌تر شده است.
پیش‌تر اما؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان، گفته بود که نیروهای آمریکایی یک خانه‌ی مسکونی را در شهر کابل هدف حمله‌ی هوایی قرار داده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.