Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 40515
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 آگوست 2022 - 20:31 |

اثبات شرکت ایالات متحده آمریکا در ایجاد ویروس کرونا

اثبات شرکت ایالات متحده آمریکا در ایجاد ویروس کرونا

وزارت دفاع روسیه اعلام نمود: در حال بررسی این احتمال هستیم که آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) در ایجاد ویروس کرونای جدید سهم مهم دارد.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، آژانس گفت که USAID از سال ۲۰۰۹، برنامه “پیش بینی” را برای مطالعه ویروس های جدید کرونا، تامین مالی کرده است که در خفاش های حامل این ویروس ها مشاهده شده اند. یکی از پیمانکاران متابیوتا بود که به دلیل فعالیت های بیولوژیکی نظامی‌اش در اوکراین مشهور است.

آن مساله توجه را به این واقعیت جلب می کند که در سال ۲۰۱۹ – قبل از ظهور اولین مواردCOVID-19 – مؤسسه هاپکینز امریکایی میزبان تمرین رویداد-۲۰۱ با اقدامات در زمینه اپیدمی یک ویروس کرونای ناشناخته قبلی بود.

وزارت دفاع می گوید که اجرای سناریوی توسعه COVID-19 و خاتمه اضطراری برنامه پیش بینی توسط USAID ، ماهیت عمدی همه گیری و دخالت ایالات متحده در آغاز آن را نشان می دهد.

تعطیلی ۳۲ مرکز درمان کرونا در افغانستان

در ماه می ۲۰۲۲، پروفیسور جفری ساکس، کارشناس برجسته در مجله طبی معتبرLancet، گفت که “کرونا ویروس به طور مصنوعی و به احتمال زیاد با استفاده از پیشرفت های امریکایی در بیوتکنولوژی ایجاد شده است.”

به گفته متخصصین ما، در مجموع این امر با تنوع ژنواریانت‌ها که برای اکثر کروناویروس‌ها نامشخص است، نشان می‌دهد که باعث پیک‌های مختلف بروز آن‌ها، تفاوت‌های قابل‌توجه در مرگ‌ومیر و مسری بودن، توزیع ناهموار جغرافیایی و همچنین ماهیت غیرقابل پیش‌بینی فرآیند همه‌گیری می‌شود.

چنین به نظر می‌رسد که علیرغم تلاش‌های مداوم برای بومی‌سازی و جداسازی مریضان، این مرض همه‌گیر به‌طور مصنوعی با “درج” گونه‌های جدید ویروس در یک منطقه خاص تحریک می‌شود.”

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.