Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 40662
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 آگوست 2022 - 20:24 |

اذعان غرب به پیروزی روسیه در رقابت انرژی

اذعان غرب به پیروزی روسیه در رقابت انرژی

خاویر بلاس، ستون نویس بلومبرگ می‌نویسد، حجم تولید نفت روسیه و قیمت آن در بازارها نشان می‌دهد که مسکو برنده در رقابت در بازار نفت است.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، همانطور که نویسنده اشاره می‌کند، این را می‌توان “هر شاخصی که استفاده می‌کنید” مشاهده کرد.

اولین شاخص وضعیت حجم تولید نفت در روسیه است. در ماه گذشته، این رقم تقریباً به سطح ابتدای سال بازگشت و به‌طور متوسط تقریباً ۱۰٫۸ میلیون بشکه در روز بود که فقط اندکی کمتر از ۱۱ میلیون بشکه در ماه جنوری است.

بلاس خاطرنشان می‌کند: این یک افزایش نیست، جولای سومین ماه متوالی بهبود تولید نفت بود.

شاخص دوم قیمت نفت روسیه است. در ابتدا، روسیه مجبور به فروش نفت با تخفیف های بزرگ بود، اما در هفته‌های اخیر مسکو با استفاده از عرضه محدود در بازار، فرصت های قیمت را دوباره به دست آورد.

نویسنده تاکید می‌کند: حداقل حالا تحریم های انرژی کارساز نیست.

بلاس می‌گوید که آخرین معیار موفقیت روسیه سیاسی است نه مبتنی به بازار.

بنابراین، در بهار، سیاستمداران عربی در انتظارات خود خوشبین بودند که کارتل اوپک به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی اتحاد با روسیه را کنار بگذارد، اما برعکس اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان می‌کند که اندکی پس از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا به ریاض، الکساندر نواک،معاون نخست‌وزیر روسیه به آنجا پرواز کرد و چند روز بعد اوپک پلاس تنها افزایش اندکی در تولید نفت را اعلام کرد.

نویسنده هشدار می‌دهد: وقتی تحریم‌های اروپا بر صادرات نفت روسیه در ماه نوامبر اجرایی شود، دولت‌های منطقه با یک انتخاب دشوار مواجه خواهند شد، زیرا بحران انرژی بر مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها تاثیر می‌گذارد.

ستون نویس بلومبرگ اشاره می‌کند که ترکیبی از هوا سرد، افزایش تقاضای برق و تورم در اواخر امسال می‌تواند حمایت غرب از اوکراین را تضعیف کند.

او در پایان می‌گوید: به‌طور علنی، دولت‌های اروپایی مصمم به کنار گذاشتن انرژی روسیه هستند. به‌طور خصوصی، آنها باید مشکلاتی را که این موضع بر اقتصادشان وارد می‌کند را بپذیرند.

تونی بلر: جنگ اوکراین نشان می‌دهد غرب رو به افول است

گفتنی است، پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی‌سازی و غیرنازی‌سازی اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر مسکو تشدید کرد: دارایی‌های روسیه به ارزش صدها میلیارد دالر مسدود شد، اتحادیه اروپا تاکنون هفت بسته از اقدامات محدودکننده از جمله تحریم زغال سنگ و نفت را اتخاذ کرده است. کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی نامید.

همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرد و هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.

کشورهای اروپایی در چند ماه اخیر و پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به علت اعمال تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مسکو، از افزایش جهشی قیمت‌های سوخت و گاز رنج می‌برند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.