Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40855
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 19 آگوست 2022 - 11:34 |

امارت اسلامی از روسیه نفت خریداری می کند

امارت اسلامی از روسیه نفت خریداری می کند

وزیر صنعت امارت اسلامی گفت که هیأت‌های فنی افغانستان و روسیه برای جزئیات عقد خریداری مواد نفتی و گاز مایع مذاکرات خود را آغاز کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت دولت موقت طالبان در سفرش به مسکو با پاویل سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

عزیزی در این دیدار گفته است که در حال حاضر مواد نفتی و گاز مایع مورد نیاز بازارهای افغانستان از کشورهای همسایه این کشور تأمین می‌شود.

وی افزود: افغانستان در جست‌وجوی شرکای جدید تجاری خود در عرصه نفت‌وگاز است.

او افزوده است که روسیه می‌تواند یکی از شرکای جدید مواد نفتی و گاز مایع افغانستان باشد.

توافق وزارت صنعت و تجارت با شرکت چینی برای ساخت نیروگاه برق

وی اظهار داشت: در پایان این دیدار تصمیم گرفته شد تا هیأت‌های فنی دو طرف روی جزئیات عقد خریداری مواد نفتی و گاز مایع مذاکراتی را آغاز و نتایج آن را برای تصمیم‌گیری با مقامات دو طرف شریک کنند.

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت دیروز با پاویل سوروکین معاون اول وزیر انرژی فدراتیف روسیه در مقر آن وزارت دیدار کرد.

در خبرنامه‌یی که دیروز وزارت صنعت و تجارت منتشر کرده، آمده است که در این دیدار آقای سوروکین گفته است که زمینه‌های مختلف همکاری میان فدراتیف روسیه و افغانستان وجود دارد که یکی از آنها همکاری در سکتور مواد نفتی و گاز مایع است؛ زیرا روسیه یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان موادنفتی در جهان به شمار می‌رود و می‌تواند حجم بزرگی از این مواد را به افغانستان صادر کند.

گفتنی است که نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت اخیراً در رأس یک هیئت بلند پایه به هدف گفتگو با مقامات فدراتیف روسیه در خصوص تحکیم و توسعۀ روابط اقتصادی و افزایش حجم تجارت میان دو کشور به مسکو رفته است.

قرار است این هیئت با مسئولان روسیه روی عقد قراردادهای بزرگ خریداری گندم، آرد، روغن، مواد نفتی و گاز مایع صحبت کنند که این کشور بتواند مواد اولیۀ مورد ضرورت را با نرخ مناسب و ویژه به مردم افغانستان به فروش برساند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.