Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 40794
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 16 آگوست 2022 - 17:46 |

انتقال بیش از ۱۰۰ فامیل بیجا شده داخلی از کابل به ولایات شان

انتقال بیش از ۱۰۰ فامیل بیجا شده داخلی از کابل به ولایات شان

مسوولان در ریاست مهاجرین ولایت کابل بیش از ۱۰۰ فامیل بیجا شده داخلی را از کابل به ولایات شان انتقال داده می‌گویند روند انتقال بیجا شده‌ها به ولایات‌شان دواطلبانه است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مولوی عبدالمتین رحیم زی رئیس مهاجرین ولایت کابل امروز سه‌ شنبه(۲۵ اسد) هنگام انتقال فامیل‌های بی‌جا شده به ولایات آنها گفت:”ما تصمیم گرفتیم که بیجا شده‌گان داخلی را از کابل به ولایات‌شان انتقال بدهیم و اعلام کردیم هرکسی‌که دواطلبانه حاضر به برگشت به ولایات خویش هستند به ریاست مهاجرین کابل مراجعه و بعد از سروی آنها زمینه بازگشت شان مساعد می‌گردند.

آقای رحیم زی گفت: در حال حاضر ۲ هزار فامیل بیجا داخلی سروی شده که پول ترانسپورت(کرایه راه) آنها برای هر فامیل ۲۰۰ دالر امریکایی توسط یوناما پرداخت می‌گردد.

وی با بیان اینکه در جریان چند هفته گذشته ۱۲۰۰ فامیل به ولایات‌شان انتقال یافتند گفت:” امروز هم ۱۱۲ فامیل بیجا شده‌ از ولایات دایکندی،بامیان میدان وردک، غزنی و ولایت هلمند به ولایات‌شان انتقال داده شدند.

رئیس مهاجرین ولایت کابل گفت:” بعد از رسیدن بیجا شده‌ها به ولایات‌شان تا سه ماه آینده برای هر فامیل در هر ماه ۴۰۰ دالر امریکایی پرداخت می‌گردند و در کنار آن مواد غذایی و غیر غذایی نیز توزیع می‌گردد”.

بیجا شدن ۵۱۰۰ خانواده تا سومین روز جنگ هلمند

به گفته آقای رحیم زی بعد از رسیدن آنها در مناطق اصلی شان ریاست‌های مهاجرین ولایات مربوط هر ماه از آنها حاضری گرفته و به زندگی‌شان رسیدگی می‌کند و اگر کسانی‌که دوباره به کابل بازگشت کنند شناسنایی شده و در کنار باز پس گرفتن پول‌ها برای آنها جزای سنگین نیز در نظر گرفته شده است.

به اساس معلومات مسوولان وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان در جریان یک سال گذشته، ۲۷۲ هزار و ۹۲۵ فامیل بیجا شده داخلی تثبیت گردیده که ۷۸ هزار و ۴۲۱ فامیل به ولایات شان انتقال یافته و ۸۶۰ هزار و ۶۴۰ فامیل دیگر از کمک‌های بشردوستانه مستفید شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.